آیت‌الله محمدرضا ناصری با اشاره به سفر رئیس جمهوری به یزد افزود: مردم یزد، میهمان دوست هستند و در مراسم استقبال رئیس جمهوری مشارکت خواهند داشت.

وی  در ارتباط با نیازهای استان که باید در سفر رئیس جمهور مورد توجه قرار گیرند اظهار داشت: کارهایی که باید در استان یزد انجام شود یا ادامه پیدا کند، در ارتباط با مسائل مختلفی از جمله مباحث اقتصادی، رونق تولید، توجه به فرهیختگان و تقویت بنیه دانش‌بنیان استان است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
به گزارش شامگاه دفتر امام‌جمعه یزد ، نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان داشت: با توجه به اینکه صنعت یزد بر سایر موارد در این استان تقریبا غلبه پیدا کرده، به افراد متخصص و محقق به ویژه جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی نیاز داریم تا با حمایت از آنها در فعالیت‌های دانش‌بنیان، مشکلات صنایع در یزد را برطرف کنیم.

ناصری یزدی  خاطر نشان کرد: حوزه دانش‌بنیان استان  باید بیش از پیش تقویت شود و از جوانانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند به گونه‌ای حمایت کنیم که هر کارخانه از حداقل دو یا سه نفر این متخصصان بهره‌مند باشد.
وی با بیان اینکه توجه به این منظور بسیاری از مشکلاتی که در حوزه تامین قطعات و نیازمندی‌های صنایع وجود دارد را برطرف می‌کند گفت: هر نیازی که در ارتباط با قطعات و سایر موارد وارداتی وجود دارد را باید در اختیار فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و متخصصان این حوزه قرار دهند و مطمئنا به این وسیله، در مدت یکی دو سال زمینه خودکفایی کشور در بسیاری از این نیازها فراهم می‌شود.

امام جمعه یزد یکی از مهمترین مسائل مورد نیاز جامعه را مسئله آب دانست و افزود: یکی از مسائل مهم کشور ما، مسئله آب است که در سفرهای قبلی هم به کرات مورد توجه بوده و مقام معظم رهبری هم به این موضوع تاکید ویژه‌ای داشته‌اند.

ناصری یزدی با  اشاره به اینکه تاکنون در این دولت هم اقدامات و تاکیدات زیادی در ارتباط با بحث آب استان صورت گرفته گفت: راهکارهای زیادی برای این موضوع هست و مطرح شده ولی الان نیاز است که مسئولان وقت، اهتمام و اعتبار بسیار زیادی برای رفع این مشکل اساسی استان یزد در نظر بگیرند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد یکی دیگر از حوزه‌های اصلی نیازهای استان یزد را بحث راه‌ها دانست و تصریح کرد: یزد در نقطه مرکزی کشور قرار گرفته و در طول شبانه‌روز هزاران کامیون و خودروی سواری از این استان عبور می‌کنند؛ در گذشته برای استان یزد یک آزادراهی در نظر گرفته شده بود که نیاز است حتما نسبت به تامین بودجه و اجرای این پروژه هماهنگی‌های لازم انجام شود.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: بحث خط ریلی استان یزد یکی دیگر از مواردی است که باید به صورت گسترده مورد توجه قرار گیرد، با توجه به ارتباطی که یزد با دیگر استان‌ها دارد اگر خط ریلی به صورت گسترده مورد تقویت قرار گیرد، هم سرعت حمل و نقل در یزد کاهش پیدا می‌کند هم دیگر شاهد این حجم تصادفات رانندگی در یزد نخواهیم بود.

امام جمعه یزد افزود: توصیه من در کل کشور این است که دولت عنایتی در کل کشور انجام دهد و سرمایه‌گذاری جدی در حوزه تقویت خط ریلی کشور به ویژه یزد اختصاص پیدا کند، رونق بسیار گسترده‌ای در حوزه حمل و نقل کشور رخ می‌دهد.

ناصری یزدی در ارتباط با وضعیت فعلی خط ریلی یزد اظهار داشت: الان خط ریلی یزد از میان شهر عبور می‌کند و مشکلات متعددی برای مردم ایجاد کرده که برای رفع این مشکل پیشنهاد شده خط ریلی به خارج از منطقه شهری منتقل شود در حالی که این اقدام امکان دسترسی به راه آهن را برای مردم سخت می‌کند و همین کار خودش مشکلات جدید به وجود می‌آورد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد اظهار داشت: به نظر می‌رسد اگر مسئولین برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند که خط ریلی یزد قبل از ورود به منطقه شهری زیرزمینی شود و در خارج شهر دوباره به روی زمین برگردد، نه تنها دسترسی مردم از امکان حمل و نقلی سخت نمی‌شود بلکه مشکلاتی که الان داریم هم مرتفع می‌گردد.
ناصری یزدی خاطرنشان کرد: در این پروژه علاوه بر اینکه می‌توان ایستگاه مرکزی راه‌آهن را هم به زیر زمین منتقل کرد، مسیری که الان خط ریل عبور کرده را می‌توان به عنوان یک بلوار بزرگ مورد استفاده قرار گیرد و هم منافع تجاری و اقتصادی برای یزد به دنبال داشته باشد و هم زمینه اتصال بخش‌هایی که راه‌آهن از هم جدا کرده را فراهم کند.

محمدعلی طالبی استاندار یزد سه شنبه هفته جاری گفته بود که در دومین سفر کاروان دولت تدبیر و امید به این استان، ۵۰۰ پروژه و طرح در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: برای اجرای پروژه‌های آماده بهره‌برداری، ۲۵ هزار میلیارد ریال هزینه شده که ۱۰ هزار میلیارد ریال آن از محل اعتبارات دولتی و ۱۵ هزار میلیارد ریال نیز سهم بخش خصوصی بوده است.

وی بهره برداری از پروژه فولاد چادرملو در اردکان، فاز یک بندرخشک پیشگامان در مهریز، بیمارستان خاتم الانبیاء ابرکوه، گازرسانی به شهرک فولاد اشکذر، ۹۰ کیلومتر از دو خطه سازی راه آهن بافق به میبد و ۲۵ کیلومتر از باند دوم جاده یزد - طبس را از مهمترین طرح‌های آماده بهره برداری برشمرد و یادآور شد: این پروژه‌های به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهوری و اعضای هیات دولت افتتاح می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.