محمدحسین امامی روز دوشنبه در نشست مبارزه با کالای قاچاق و ارز استان افزود: برخی افراد سودجو در بازار کالاهای قاچاق را به جای کالاهای واقعی و قانونی عرضه و نسبت به فروش آن به شهروندان اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: مردم باید قبل از خرید هرنوع کالایی حتما از واقعی بودن محصول اطمینان کسب و سپس نسبت به خرید آن اقدام کنند.

این مسئول اظهارداشت: در این خصوص توسط دستگاه‌های مسئول نظارت کافی صورت می‌گیرد و در این ارتباط به  همکاری و هوشیاری بیشتر مردم نیز نیاز است.

امامی بیان داشت: همراهی و همکاری مردم با مسئولان در جلوگیری از عرضه کالای قاچاق در بازار موثر است .

وی  به نقش مهم رسانه‌ها در ترویج فرهنگ‌سازی برای خرید کالای ایرانی و  برنامه‌ریزی مسئولان استان یزد در برخورد با عاملان قاچاق تاکید کرد.

همچنین مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد به نقش تشکل‌های مردمی برای مبارزه با این پدیده شوم و استفاده از ظرفیت آنها در این مورد در اقتصاد استان تاکید کرد.

فخرالسادات خامسی هامانه افزود: دولت برای موفقیت در طرح‌های پیشگیری از قاچاق کالا به همکاری بیشتر مردم و تشکل ها نیاز دارد.

یزد نقش موثری در برقرای ارتباط استان های جنوبی و شرقی ایران به مرکز کشور دارد و با توجه به موقعیت آن در مسیر کریدور شمال - جنوب و شرق و غرب، بعضاً راه های آن برای انتقال قاچاق کالا و مواد مخدر مورد سوء استفاده قرار گیرد.

تاکنون آمار رسمی از کشف کالای قاچاق در ۶ ماهه نخست سال جاری از سوی نهادهای ذی ربط در اختیار رسانه‌های استان یزد گذاشته نشده است. 

همچنین گفته شد که در این مدت حدود ۲۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و همین مقدار نفت سیاه در استان یزد از خودروهای عبوری کشف شد. 

هر ماه ۵.۵ تا ۶.۵ میلیون دستگاه خودرو در جاده های استان یزد تردد می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.