مسعود برومند روز سه‌شنبه در آیین معارفه رییس جدید پارک علم و فناوری یزد با بیان اینکه وزارت علوم، هر حمایتی نیاز باشد انجام می‌دهد تصریح کرد: پارکهای علم و فناوری و دانشگاهها باید برای حل مشکلات جامعه تلاش کنند و نیازهای کشور را بررسی کرده و مواردی که توسط رهبری و رییس جمهور مطرح می شود را تامین کنند.

وی ادامه داد: البته این موضوع بسیار پیچیده است و نیاز است برای طرحهای جدید فکر شود و جلوی نارضایتی و انحراف گرفته شود، خوشبختانه یزد از نظر فرهنگی بسیار پیشرفته است و از این رو نباید دانشجو پروری را فراموش کنید، باید مدیران جوان را در کارها مشارکت دهید .

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری گفت: مردم یزد به سخت کوشی و تلاش شهره هستند و هرگز متوقف نشده‌اند و در پارک علم و فناوری یزد نیز فعالیت های بسیار خوبی را انجام شده است.

استاندار یزد نیز گفت: یکی از دوره های با ثبات مدیریتی در استان مربوط به مدیریت سابق بوده که ارتباط و تعامل بسیار خوبی با شرکت های مستقر در پارک و مدیران داشت و باعث شد عملکرد بسیار خوبی را بر جا بگذارد.

محمد علی طالبی افزود: مدیریت سابق بعنوان یک مدیر دغدغه‌مند نسبت به مسائل استان عمل کرد و  قبل از شروع مسئولیت در پارک هم برای تدوین نقشه راه برای استان تلاش داشت و مشارکت خیلی خوبی را تا امروز داشت که جای تشکر دارد و انشاالله این رویه دنبال و تقویت شود.

وی ادامه داد: تصدی پارکهای علم و فناوری بسیار مهم است و نقش آفرینی پارک در فعالیت ها اننتظاری است که از این مجموعه داریم و برای توسعه استان نیازمند توجه جدی به فناوری هستیم و برای اشتغال هم متناسب با جمعیت بیکار بومی تحصیل کرده باید حرکت شود که بخشی از حوزه هایی که نیاز داریم برای استان ظرفیت سازی کند ، پارک علم و فناوری است.

استاندار یزد گفت: در استان دارای جوانانی خلاق هستیم و بحث حمایت از ایده ها و اندیشه ها را باید سرلوحه قرار دهیم و البته پارک می تواند فضایی را فراهم کند تا جوانان تحصیل کرده یا افرادی که ایده هایی دارند آن را مطرح کنند البته در صدور مجوزها مشکلاتی در استان وجود دارد که باید روند آن کوتاه تر شده و رفع شود.

طالبی اظهار داشت: در مورد ارتباط دانشگاه با صنعت خیلی شعار دادیم و در شرایط فعلی این نیاز بسیار برجسته شده و تحریم ها باعث شده ضرورت آن بسیار احساس شود تا نیازهای صنعت توسط جوانان و ایده پردازان خودمان تامین شود.

در این مراسم از زحمات ۶ ساله داریوش پورسراجیان تجلیل و محمد مهدی لطفی بعنوان رییس پارک علم و فناوری یزد معرفی شد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.