میترا تیموری روز چهارشنبه در آئین بهره‌برداری از دبستان دخترانه ۱۲ کلاسه آزادشهر یزد افزود: سیاست جمهوری اسلامی و مسئولان کشور بر این است که دانش‌آموزان پناهنده خارجی همانند ایرانیان از تمامی ظرفیت‌ها، فرصت‌ها، تسهیلات و خدماتی که در نظام آموزش و پرورش و در مدارس سراسر کشور ارائه می‌شود، استفاده کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون براساس همین سیاست آموزش برابر و با کیفیت برای دانش‌آموزان اتباع خارجی در کشور ارائه می شود، اظهار داشت: هیچگونه تفکیکی بین دانش‌آموزان خارجی و ایرانی در کشور وجود ندارد و میان آنها هم تبعیض نیست.

 معاون مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین  هیچ مدرسه‌ای در کشور نیست که  ۱۰۰ درصد ویژه اتباع خارجی باشد بلکه همه در کنار دانش آموزان ایرانی تحصیل می‌کنند.

تیموری خاطرنشان کرد: ایران با وجود برخی مشکلات ناشی از ادامه تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی سعی دارد، آبرومندانه و با گشاده‌دستی به دانش آموزان خارجی خدمات آموزشی و فرهنگی ارائه کند، متاسفانه آنچنان که باید و شاید از حمایت‌های سازمان‌های بین المللی برخوردار نیستیم.

 معاون مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بیشترین بار مسئولیت دانش‌آموزان خارجی مربوط به دوره ابتدایی است افزود: در 

وزارتخانه برنامه‌های توانمندسازی و دانش افزایی در مدارسی که بیشترین درصد آن را دانش آموزان خارجی تشکیل می‌دهند در دستور کار است.

واحد آموزشی یادشده امروز با حضور معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش و « شین برادی» مدیر برنامه‌ریزی سازمان ریلیف اینترنشنال(Relief international) شعبه ایران در یزد افتتاح و زمینه تحصیل ۱۵۰ دختر در آن فراهم شد.

در مراسم بهره‌برداری از این واحد مدیران کل آموزش و پرورش، نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس ، امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد و تعدادی از مسئولان محلی حضور داشتند.

این دبستان با هزار و ۱۰۰ مترمربع زیربنا و با ۲۵ میلیارد ریال هزینه با مشارکت سازمان یادشده ، اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس در زمینی به مساحت چهار هزار و ۵۰ مترمربع در منطقه آزادشهر یزد ساخته شده است.

همزمان با آغاز سال تحصیلی در دوشنبه هفته جاری در استان یزد ۲۶۸ هزار و ۸۵۱ دانش آموز در کلاس‌های درس حاضر شدند که افزون بر ۱۷ هزار نفرشان شهروندان خارجی هستند. 

سازمان یادشده تاکنون در ساخت سه مدرسه در شهرهای یزد، مهریز و شاهدیه یزد با  ۶۰ میلیارد ریال مشارکت داشته است.

مشترک با افغانستان و پاکستان، گسترش داد.

۲۰۸۸/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.