اعظم کریمی پنجشنبه‌ شب در حاشیه برگزاری نمایشگاه ازدواج موفق در یزد در  گفت و گو با خبرنگاران افزود: پرداخت تسهیلات ازدواج به متقاضیان در سالجاری نسبت به گذشته از رشد خوبی برخوردار است که بانک‌ها همکاری خوبی در این ارتباط دارند.

وی ادامه داد: سال گذشته  ۵۵۰ هزار و ۵۶۵ مورد ازدواج و ۱۷۵ هزار و ۶۱۴ فقره طلاق در کشور ثبت شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: سهم یزد از این تعداد به ترتیب  ۶۴۶۱ فقره ازدواج شامل ۶۲۲۷ مورد ازدواج شهری و بقیه روستایی و در مورد طلاق نیز از ۱۸۸۵ مورد ثبت شده شامل ۱۷۲۴ مورد طلاق شهری و بقیه روستایی است.

به گفته کریمی هرچند وضعیت طلاق در استان یزد و سطح کشور در مجموع نگران کننده نیست، پسران و دختران هم باید با شناخت کامل از هم تصمیم به ازدواج داشته باشند و ضمن پرهیز از تصمیم‌های احساسی، در آموزش‌های مربوط به ازدواج شرکت نمایند و خانواده‌ها نیز از مداخله در زندگی فرزندان خود پرهیز و تلاش کنند از طریق کدخدا منشی موارد اختلافی میان زوج‌ها را رفع کنند.

وی بیان داشت: هرچند این وضعیت رضایت بخش نیست و مقایسه تعداد ازدواج‌ها با طلاق با توجه به این که جدایی‌ها معمولاً مربوط به ازدواج‌های سال‌های قبل بوده، قیاسی نامناسب است.

مدیرکل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در خصوص مشاوره‌ ازدواج‎ گفت: تاکنون هفت هزار و ۹۳۹ کارگاه مشاوره با ۳۳ هزار و ۴۵۸ ساعت آموزشی در ۳۸۴ شهر کشور برگزار شده است.

کریمی افزود: برگزاری ۲۷۰ نشست‎ تخصصی ازدواج در شهرستان‎ها و نیز برگزاری نشست‏‌های تخصصی با گروه‏‌های مرجع  از دیگر برنامه‎‎های انجام شده است.

نمایشگاه « ازدواج موفق و خانواده شاد» به مناسبت بزرگداشت هفته ازدواج( ۱۲ الی ۱۸ مرداد) به مدت سه روز در محل دائمی نمایشگاه های یزد برگزار شد .

در این نمایشگاه در ۲۰۰ غرفه، مشاوره رایگان، بازی‌های شاد خانوادگی، بازی‌درمانی کودکان ، نمایش، نمایش آثار فرهنگی و هنری و تدریس شناخت توانایی کودک ارائه شد.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.