محمد فاتحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ساعت هشت صبح امروز آب انتقالی شهرستان تفت به دلیل  مشکل برق در منطقه شحنه قطع شده است.

وی افزود: در این مدت نیز شرکت آبفا به منظور تامین آب مورد نیاز مردم شهرستان تفت ، اقدام به خرید آب استیجاری از چاه های خصوصی کرده با این حال مردم صرفه جویی را سرلوحه قرار دهند.

سرپرsت شرکت آبفا استان یزد درباره وضعیت آب انتقالی به تفت هم گفت: این شهرستان در زمان پیک مصرف ، ۱۳۰ لیتر در ثانیه آب مصرف می کند که ۵۷ لیتر آن از آب انتقالی تامین می شود.

طی سال‌های اخیر به دلیل تداوم خشکسالی ها و جایگاه اول یا دوم یزد در میان کم بارش ترین استان های کشور به‌طور متوسط حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد آب شرب از خارج استان و بقیه از منابع داخلی تأمین شده است.

در حال حاضر حدود ۵۷ میلیون مترمکعب حجم سالانه آب انتقالی به یزد از خارج استان ( از منطقه کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری ) تامین می شود .

علاوه بر شهرها ، ۷۰ روستای استان یزد نیز از آب انتقالی استفاده می کند.

در حال حاضر ۶۰۰ روستای استان یزد با بی آبی و جیره بندی آب مواجه اند که آب مورد نیاز ۳۳۰ روستا با ۲۲هزار و ۹۵ خانوار و جمعیت بیش از ۸۱ هزار نفر از طریق آبرسانی سیار تأمین می شود.

۱۹۶۸/ ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.