محمود شاکری شمسی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در ابرکوه اظهار داشت: از این میزان  ۱۱۴ میلیارد ریال کمک بلاعوض و یکصد میلیارد ریال نیز تسهیلات با نرخ چهار درصد از محل اعتبارات مدیریت بحران کشور تامین شده که به کشاورزان، دامداران و کسانی که به نحوی در سیل بهار امسال دچار خسارت شده و در سامانه جامع امداد و نجات دولت (سجاد)  ثبت نام کرده‌اند، پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در مجموع بر اثر سیل بهار امسال ۲ هزار و۲۸۰ میلیارد ریال در بخش‌های مختلف به استان خسارت وارد شده، یادآور شد:  خسارات استان ۸۳۰ میلیارد ریال در بخش کشاورزی ، ۴۸۰ میلیارد ریال در بخش مسکن، ۹۷۰میلیارد ریال در بخش زیرساخت‌ها شامل آب ، برق ، گاز و... بوده است .

شاکری شمسی افزود: ایران کشور چهارم دنیا در وقوع مخاطرات طبیعی است  که ۹۰ درصد از وسعت آن در معرض خطر زلزله قرار دارد و ۷۵ درصد از مراکز جمعیتی کشور نیز در معرض تهدید سیل است.

وی با تاکید بر پیشگیری در مدیریت بحران‌های احتمالی، خاطرنشان کرد: نمی توان بی‌تدبیری برخی افراد در ساخت‌ و سازهای غیرمجاز، تجاوز به حریم جاده‌ها و رودخانه‌ها، نابودی جنگل‌ها و دست‌کاری‌های بشر در طبیعت را به حساب تقدیر گذاشت.

شاکری شمسی تصریح کرد: باید از بحران‌هایی که تا به حال اتفاق افتاده و هزینه‌های سنگینی را  بر کشور تحمیل کرد، برای جلوگیری برخی از آسیب‌ها تجربه کسب کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان ابرکوه در معرض بحران‌های سیل، خشکسالی، سرمازدگی، فرو چاله و تصادفات جاده‌ای قرار دارد یادآور شد: با برگزاری مانورها متعدد باید نقاط قوت و ضعف شناسایی و با برنامه ریزی در زمینه مدیریت بحران‌ها عمل شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزارنفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۰/ ۶۰۱۴/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.