غلامعلی سفید روز سه شنبه در نشستی تبادل فرهنگی و هنری بم و یزد با عنوان « فضای آشنا» که با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی این ۲ شهر برگزار شد، افزود: باید نظام ساخت و سازهای خشتی نهادینه شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه امروز، از بتن و و اسکلت‌های فلزی در ساختمان سازی استفاده می‌شود که نه تنها با شرایط طبیعی استان سازگاری ندارد بلکه با روحیه انسان‌ها نیز سازگار نیست.

سفید، معماری بم را نقطه مشترک با یزد دانست که نمونه بارز را ارگ آن شهر ذکر کرد که ایران به آن افتخار و در جهان معروف است همچنین بافت تاریخی یزد هم که نمونه‌ای از این نوع معماری است که به ثبت جهانی رسید.

رئیس شورای شهر یزد از قنات‌ با عنوان محل پیدایش تمدن در نواحی مرکزی ایران یاد کرد و افزود: آب در هر منطقه‌ای موضوع حیاتی است و ایجاد قنات در بم نقش مهمی در این ارتباط داشته است.

وی ادامه داد: شرایط همکاری مشترکی بین ۲ شهر از گذشته فراهم بوده و هست که باید در جهت گسترش ارتباط و تعامل بیشتری تلاش کرد.

سفید افزود: نام یکی از خیابان‌های بم به نام یزد نامگذاری شد، شورای شهر یزد و شهرداری هم به منظور تقویت ارتباط بیشتر در نظر دارد، یکی از خیابان‌های این شهر را به نام « بم» نامگذاری کند.

شهردار یزد هم گفت: میان یزد و بم ارتباط و تعامل خوبی از قدیم وجود داشته که اکنون بیشتر شده است.

جمال الدین عزیزی افزود: می‌توانیم با برنامه‌ریزی زمینه حضور مردم بم را برای بازدید از اماکن تاریخی و توسعه گردشگری در یزد فراهم کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که تعامل این ۲ شهر با نتایج خوبی همراه باشد و شهروندان از خدمات ارزشمندتری در سفر به ۲ شهر برخوردار شوند.

همچنین رئیس شورای شهر بم افزود: یزد و بم نقاط بسیاری مشترکی دارند که این نقاط  می‌توانند موجب تعامل بیشتر شود.

منصور عزیزآبادی افزود: عزدارای‌های یزدی‌ها و حفر قنات از جمله نقاط اشتراک این دو شهر است.

بم در فاصله ۱۹۶ کیلومتری شهر کرمان قرار دارد.

۲۰۸۸/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.