علی علیخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یزد در چهار راه مواصلاتی کشور قرار گرفته و از نظر ترانزیت کالا و کالاهای تولیدی در سطح استان با توجه به جایگاه در دو حوزه مواد معدنی و چهارمین استان صنعتی، خاص و ویژه است.

وی افزود: در حوزه حمل و نقل و جابجایی مسافر نیز تلاش‌های خوبی در چند سال گذشته صورت گرفته به گونه ای که در سال قبل ۱.۵ میلیون نفر از طریق جاده‌های استان جابجا شده است.

مدیرکل راهداری یزد در تشریح فعالیتهای دوره مدیریت یکساله خود بر این اداره کل گفت: هوشمندسازی خدمات همچون کارت هوشمند رانندگان ، سامانه توزیع لاستیک نیز در حوزه حمل و نقل استان ، کسب رتبه دوم کاهش تلفات جاده‌ای با کاهش ۱۹.۶ درصدی با وجود رشد ۱۹ درصدی سفرها و نیز استفاده از روش‌های نوین در نگهداری راه‌ها برخی از فعالیت‌های این مجموعه است.

علیخانی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۵۰ کیلومتر از راه‌های استان با استفاده از روش‌های نوین آسفالت شد ، خاطرنشان کرد : این کار در راستای کاهش هزینه ، افزایش ایمنی و افزایش عمر رویه های آسفالتی و سازه‌های ابنیه فنی بوده و از این لحاظ یزد از استان‌های پیشتاز کشور است.

این مسئول ، کمک به مناطق سیل زده در ابتدای امسال را از دیگر فعالیت‌ها اعلام کرد و افزود: در این راستا ۲۴ دستگاه ماشین آلات و ۳۹ نیرو و ۳۴ دستگاه ماشین آلات و ۵۰ نیرو همراه با یک دستگاه پل فلزی ۴۵ متری به لرستان اعزام و ارسال شد.

وی ، افزایش مجتمع های بین راهی و توقفگاه‌های موقت بین راهی ، مدیریت هزینه ها و پیشگیری از خرابی جادهها با اقدامهای مستمر ، حفاظت از علائم و حفاظ‌ها با شست و شوی هر سه ماه یک بار آنها و تلاش برای آشکارسازی نقاط حادثه خیز با کمترین هزینه را از دیگر عملکردها عنوان کرد.

مدیرکل راهداری یزد در ادامه درباره وضعیت اختصاص اعتبار و هزینه‌های این اداره کل هم اظهار داشت: ۵۸۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و ۳۸۰ میلیارد نیز اعتبار استانی داریم که در بعد ملی ۸۵ و در بعد استانی ۴۰ درصد اعتبارها اختصاص یافته است.

وی در عین حال با بیان اینکه معمولا سه تا چهار درصد هزینه ساخت هر محور باید برای نگهداری از آن هزینه شود ، گفت: با وجود اهمیت این بحث در کل کشور در بحث نگهداری از راه ها ، عمدتا بین ۲۰ تا ۲۵ درصد از بودجه مورد نیاز تخصیص می یابد که این امر شامل استان یزد نیز می شود.

علیخانی با اشاره به تعامل بسیار خوب با دستگاه‌های مرتبطی همچون پلیس راه ، راه و شهرسازی ، اورژانس جاده ای ، هلال احمر ، شورای ترافیک و مجموعه مدیریت ارشد استان تصریح کرد: نتیجه این تعامل موجب شد تا در نوروز امسال با وجود افزایش سفرها ۶۲ درصد کاهش تلفات جاده ای داشته باشیم و از این لحاظ رتبه دوم کشور را کسب کنیم.

هم اکنون ۱۷ راهدارخانه‌ها و اداره شهرستانی همراه با ۲۸۱ دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین و ۳۵۰ نیرو در مجموعه استان یزد مشغول به فعالیت هستند.​

۱۹۶۸/ ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.