رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با بیان اینکه یزد گوشت مرغ تولیدی مازاد بر مصرف دارد، گفت: میزان مصرف مرغ در استان یزد روزانه 60 تن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا علمدار یزدی اظهار داشت: قیمت فروش مرغ با نرخ مصوب 12 هزار 900 تومان است اما 22 پرونده در خصوص گرانفروشی مرغ در یزد تشکیل و به تعزیرات حکومتی تحویل داده شد.

وی با اشاره به قیمت‌ های مرغ در استان ‌های همجوار یزد ادامه داد: استان کرمان مرغ را با 14 هزار و 700، سمنان 13 هزار و 200، اصفهان 14 هزار و 550 و فارس 13 هزار و 900 به فروش می ‌رسانند و ما در استان باید تصمیم گیری کنیم که وحدت رویه‌ای در این خصوص داشته باشیم.

علمدار یزدی با اشاره به وضعیت مرغ در استان یزد اضافه کرد: ستاد تنظیم بازار کشوری قیمت 11 هزار و 500 اعلام کرد و سپس بخشنامه رقابتی آمد که کوتاه مدت بود و سپس قیمت به 12 هزار و 900 به تصویب رسید و ما نیز در استان بر همین اساس اقدامات لازم را انجام دادیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد در خصوص وضعیت عرضه میوه با بیان اینکه روند کاهشی قیمت میوه را در استان داریم گفت: در حال حاضر خوشبختانه این کاهش قیمت مناسب است و روند مناسبی را در پیش گرفته است.

وی با اشاره به اینکه کار خوبی در بخش شِکر استان صورت گرفته است افزود: در تیرماه 7 هزار و 600 تن شکر در سه قالب صنف و صنعت و خانوار در استان توزیع و هزار و سیصد تن از صنف برداشته و به خانوار تخصیص داده شد.

علمدار یزدی ادامه داد: نیاز استان یزد در ماه 13 هزار تن برای صنعت، صنف 2 هزار تن و خانوار 1300 تن نیاز است که اگر به همین شکل کنونی پیش بینی شود مشکلی در بخش خانوار نخواهیم داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.