نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی از پیگیری اعتبار و تجهیزات برای اتمام طرح توسعه بیمارستان فاطمه الزهرا (س) این شهر خبر داد.

به گزارش ایسنا – منطقه یزد، «محمدرضا صباغیان» در نشست کارگروه توسعه سلامت شهرستان مهریز سهیم شدن مردم در موضوع سلامت را امری موفق و ضروری دانست و افزود: با توجه به این که طرح توسعه بیمارستان پیشرفت حدود ۷۰ درصدی داشته و در حال تکمیل است، کمبود اعتبار و تجهیزات لازم برای تکمیل آن را به زودی با وزیر بهداشت در میان گذاشته و پیگیری خواهم کرد.

دکتر «محمود نوری شادکام» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز به تجهیز شدن بیمارستان مهریز به دستگاه آندوسکوپی و ماموگرافی اشاره کرد و افزود: دستگاه آندوسکوپی و ماموگرافی که از نیاز‌های شهرستان است، به زودی در اختیار مردم مهریز قرار می‌گیرد.

وی همچنین از تکمیل و تجهیز بخش دیالیز بیمارستان فاطمه الزهرا مهریز برای خدمت‌رسانی به مردم شهرستان مهریز و استان یزد در آینده نزدیک خبر داد.

دکتر «محمدرضا دهقانی» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی هم از بهره‌برداری طرح‌‌های نیمه تمام شهرستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: سه واحد از خانه‌های بهداشت روستا‌های میرک آباد و خورمیز سفلی و خورمیز علیا که دارای پیشرفت ۸۰ درصدی هستند تا پایان سال جاری تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

وی همچنین با اشاره به اتمام طرح کنترل فشار خون تا نیمه تیرماه، از افرادی که هنوز در این طرح شرکت نداشته‌اند خواست تا در فرصت باقیمانده به پایگاه‌ها و مراکز سلامت مراجعه و در طرح پایش و کنترل فشارخون شرکت کنند.

«رضا زارع زاده» فرماندار مهریز نیز بر تعیین تکلیف مشکلات ساختمانی، تاسیساتی و تجهیز حوزه‌های بهداشتی و درمانی شهرستان مهریز تاکید و این نشست را نقطه عطفی در ارتقای شاخص‌های سلامت مردم برشمرد.

البته صباغیان نماینده مردم مهریز در جمع مردم روستا‌های دهستان ارنان نیز راجع مشکلات آنها اظهار کرد: تکمیل مسیر آسفالت بین روستا‌های سرو وارنان مصوب شده و مشکل آب روستا‌های سرو و ارنان طی مدت ۲۰ روز آینده رفع می‌شود.

وی در مورد نبود زیرساخت در مسکن‌های روستایی نیز افزود: بنیاد مسکن زمین واگذار می‌کند ولی زیرساخت آماده نمی‌کند لذا با جلساتی که با رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داشتیم مقرر شد که از این پس بنیادمسکن ابتدا زیرساخت‌ها را آماده و سپس زمین را به روستاییان واگذار کند تا مردم سرگردان نمانند.

«محمدرضا صباغیان» همچنین در این نشست با توجه به این که شغل اکثر مردم این دهستان کشاورزی است، به امهال وام‌های کشاورزی اشاره کرد و افزود: وام‌های کشاورزی با تصویب قانونی در مجلس تا سه سال امهال و سود و دیرکرد آنها نیز بخشیده می‌شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.