استاندار یزد از راه اندازی فرودگاه اختصاصی با هدف آموزش و انجام پروازهای سبک و دو نفره تا پایان مهرماه در شهرستان مهریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی طالبی در نشست بررسی مشکلات فرودگاه اختصاصی مهریز با حضور مدیران استان اظهار داشت: این مجموعه به زودی تکمیل و در آینده نزدیک بهره برداری خواهد شد .

وی افزود: طرح اجرایی منحصربه فرد و در زمینهٔ طراحی و ساخت هواپیما به عنوان یک شرکت موفق دانش‌بنیان در کشور مطرح است و در زمینی به مساحت 98 هکتار و با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال راه اندازی می شود.

استاندار یزد ادامه داد: این شرکت در زمینهٔ آموزش خلبان شخصی و تولید قطعات هواپیما و تولید هواپیما برای اولین بار در منطقه خاورمیانه در مهریز یزد فعالیت خود را به طور رسمی از مهرماه آغاز می کند و زمینه اشتغال 250 نفر از نیروهای تحصیل کرده و نخبه را فراهم می کند .

مدیرعامل این مجموعه نیز گفت: این شرکت فعالیت خود را در زمینهٔ آموزش خلبان شخصی و تولید قطعات هواپیما در سال 91 آغاز کرد و در سال 92 این شرکت به شرکت دانش بنیان تبدیل شد و باهمت بلند مدیریت و کارکنان خود توانست گام‌های موفقیت را طی کند .

حسینی‌نسب با بیان این که باند این فرودگاه به طول ۱۶۰۰ متر و عرض ۲۵ متر در حال تکمیل است، تصریح کرد: این فرودگاه دارای سه آشیانه به مساحت کلی ۴۲۰۰ مترمربع و یک ساختمان اداری است که تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی، ظرفیت این فرودگاه را ۵۰ فروند هواپیمای آموزشی دانست و عنوان کرد: مهم‌ترین اصل برای یک فرودگاه، امنیت آن، جایگاه سوخت‌گیری مناسب و مکان فنی مناسب آن است که در این فرودگاه همه این موارد دیده و عملیاتی شده است.

مدیر عامل شرکت توسعه پرواز مهریز به برخی مشکلات این فرودگاه نیز اشاره و افزود: آسفالت نبودن مسیر فرودگاه و تأمین آب مورد نیاز  و عدم پرداخت تسهیلات ارزی از جمله مشکلات کنونی این فرودگاه  است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.