به گزارش ایرنا، در این مراسم که جمعی از خانواده شهدا و فرهنگیان حضور داشتند رئیس مرکز راهبردی سپاه الغدیر یزد به نقش معلم در جامعه اشاره کرد و گفت: فرهنگیان نقش اصلی را در تربیت نسل جوان به عهده دارند.
سرهنگ غلامحسین دشتی افزود: اگر معلمان وظایف خود درست در عرصه تعلیم و تربیت انجام دهند آینده کشور از لحاظ کادرسازی و مدیریت در طراز انقلاب اسلامی تضمین می شود.
وی تصریح کرد: وجود نیروهای کارآمد متعهد و متخصص برای برنامه ریزی و اداره کشور در آینده از جمله مسائل مهمی است که نباید نسبت به آن غفلت ورزید.
یادگار هشت سال دفاع مقدس به شخصیت علمی و فرهنگی شهید مطهری (ره) اشاره کرد و بیان داشت: حضرت امام (ره) توصیه می کنند که کتاب های این شهید بدون استثنا مفید است و همه آن را مطالعه کنند.
دشتی یادآور شد: این شهید برای تمام اقشار با سطوح مختلف علمی نسبت به نوشتن کتاب های مفید اقدام کرد که باید دانش آموزان، فرهنگیان و سایر اقشار از آنها استفاده کنند.
رئیس مرکز راهبردی سپاه الغدیر تصریح کرد: شهید مطهری (ره) در طول عمر خود با افکار انخرافی به شدت مقابله کرد و چهره حقیقی اسلام ناب محمدی (ص) را نشان داد.
دشتی به توطئه های فرهنگی دشمنان علیه انقلاب و نسل جوان اشاره کرد و از فرهنگیان خواست نسبت به تبیین افکار و اهداف شهید مطهری (ره) به دانش آموزان اقدام کنند.

**راه شهیدان ادامه یابد
همچنین فرماندار مهریز گفت: برگزاری یادواره شهدا یک نکته را به مردم و جوانان گوشزد می کند که باید راه و اهداف شهیدان را به خوبی بررسی و شناخت و برای تحقق آنها تلاش کرد.
رضا زارع زاده مهریزی افزود: باید مردم و مسئولان در قبال شهیدان و مسیری که برای همه مشخص کردند احساس تکلیف کنند و وظایف خود را در قبال جامعه انجام دهند.
وی بیان داشت: هدف اصلی برگزاری اینگونه یادواره ها در عمل این است که وظایف ما در جامعه چیست و چگونه می توانیم برای عزت کشور و تعالی نسل جوان فعالیت کرد.
فرماندار مهریز گفت: شناخت اهداف شهیدان و تبیین آن در جامعه به خصوص برای نسل جوان کاری مهم و ضروری است، اگر به درستی انجام شود اهداف نظام محقق می شود.
زارع زاده مهریزی همچنین به موضوع صداقت، حجاب و حفظ ارزش هایاسلامی در منطقه پرداخت و از مردم و مسئولان خواست با همدلی برای عزت و سعادت کشور و نسل جوان تلاش کنند.

** ضرورت تبیین وصایای شهدا
همچنین مدیر آموزش و پرورش مهریز گفت: فرهنگیان مومن وظیفه دارند، نسبت به تبیین وصایای شهدای دانش آموز و فرهنگیان شهید به دانش آموزان اقدام کنند.
سیدعلی کارآموز افزود: در متن وصایای شهیدان مطالب بسیار ارزشمند و راهگشا وجود دارد که باید برای ترویج فرهنگ شهادت و آشنایی بیشتر به وظایف خود در قبال انقلاب و جامعه از آنها استفاده کرد.
این مسئول فرهنگی اظهار داشت: برگزاری یادمان و یادواره شهیدان فرهنگی و دانش آموز نقش اصلی را در ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه و بین نسل جوان به وجود می آورد.
کارآموز تصریح کرد: برای ادامه راه انقلاب و نظام باید همواره از زندگی و ایثار و فداکاری شهیدان که الگویی برای همه ما محسوب می شوند، بهره گرفت.
به گفته وی دشمنان بعد از شکست در عرصه های مختلف برای ضربه زدن به نظام اسلامی به تهدید نرم متوسل شدند که راه شکست آنها ایستادگی و حرکت در مسیر شهیدان است.

** ضرورت ترویج فرهنگ شهادت در مدارس
همچنن رئیس بسیج فرهنگیان مهریز اظهار کرد: یکی از مهمترین اموری که در شرایط کنونی جامعه باید در مدارس توسط فرهنگیان برای دانش آموزان انجام شود ترویج فرهنگ شهادت و مقاومت است.
محمدرضا فخری افزود: دشمنان برای شکست انقلاب از تمام ابزارهای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و روانی استفاده می کنند و راه خنثی کردن برنامه های آنها هوشیاری و ولایتمداری است.
وی خاطر نشان کرد: برگزاری یادواره شهیدان، مسابقات فرهنگی، جلسه های تبیینی و معرفتی ، انتشار وصایای شهیدان و جذب جوانان به برنامه های دینی می تواند در تحقق اهداف انقلاب موثر باشد .
در این یادواره چند برنامه فرهنگی و هنری شامل رونمایی از عکس شهید محمود زارعیان به عنوان شهید شاخص فرهنگی سال 1398، پخش کلیپ و قرائت وصینامه و همچنین سرود اجرا شد.
مردم مهریز 313 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند که از این تعداد 10 شهید فرهنگی و 57 شهید دانش آموز هستند.
مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.