به گزارش ایرنا غلامعلی سفید روز دوشنیه در نشست با اعضای کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد افزود: یزد دارای میراث غنی به لحاظ گردشگری و فرهنگی است و ضرورت دارد برنامه‌ ریزی های مناسب برای خدمات رسانی بهتر به مردم و گردشگران و حفظ و حراست از بافت تاریخی اجرا شود.
وی به تیم پایش نوروزی معاونت خدمات شهری شهرداری یزد در ایام نوروز امسال اشاره کرد و اظهار داشت: نتایج به دست آمده از پایش و رصد این تیم باید مدنظر و توجه تمام واحدهای شهرداری یزد قرار گیرد.
مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان یزد هم در این نشست با اشاره به اینکه «گردشگری در دسترس» از شعارهای میراث فرهنگی است گفت: باید همه امکانات رفاهی برای همه افراد در حوزه گردشگری در دسترس باشد تا همه بتوانند از آن بهره مند شوند.
مصطفی فاطمی افزود: با توجه به اینکه بافت تاریخی یزد ثبت جهانی شده و انتظار گردشگری در دسترس در این بافت وجود دارد، این اداره کل در مباحث گردشگری به حضور افراد سالمند، معلولان و افراد دارای محدودیت‌های خاص در بناهای تاریخی توجه ویژه دارد.
رییس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد هم در این نشست با بیان این که حراست از بافت تاریخی یکی از اولویت‌های برنامه ریزی این شورا است گفت: نماهای پشت بام بافت تاریخی بسیار زیبا است که باید بیشتر مورد توجه دست‌اندرکاران قرار گیرد تا زمینه دسترسی برای همه افراد فراهم شود
ونوس عامری بر مناسب سازی معابر و درگاه های ورودی بناهای تاریخی در بافت جهانی تاکید کرد.
حسین صالحیان معاون خدمات شهری شهرداری یزد هم گفت: زمانی در زمینه مناسب سازی محیط شهر موفق هستیم که تمام دستگاه ها همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.
65 درصد جمعیت یزد در مرکز استان زندگی می کنند.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.