به گزارش ایرنا ، فاطمه دانش یزدی روز سه شنبه در دیدار با « فخرالسادات آقایی میبدی» که به عنوان نخستین بخشدار بفروئیه میبد مشغول کار شد، افزود: شما چندین سال به عنوان کارشناس فعالیت کردید و به پختگی لازم در کارها رسیدید می توانید در آینده بخشدار موفقی باشید.
وی ادامه داد: خدمت رسانی به مردم به جنسیت مرتبط نیست هر فردی می تواند با توجه به جایگاهی که دارد، در انجام رسالت خود به مردم و جامعه خدمت کند.
دانش یزدی گفت : می توان با استفاده از ظرقفت نهادها به ویژه شورای شهر بفروئیه اجرای برنامه های فرهنگی با هدف خانواده را دنبال کرد.
خانم آقایی میبدی چندی قبل با حکم استاندار یزد به عنوان بخشدار بفروئیه میبد انتخاب شد.
همچنین مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در حاشیه بازدید از کارگاه زیلو بافی میبد به خبرنگاران گفت : بانوان می توانند با توجه به ظرافتی که در کار خود دارند و با ارائه طرح های جدید رونق و احیای این هنر صنعت زیلو را به عنوان کسب و کار مورد توجه خود قرار دهند.
دانش یزدی افزود: زیلوی میبد از جمله زیراندازهایی است که با پیشینه تاریخی نشان دهنده اشتغال از سالیان دور در این منطقه است.
وی یادآور شد : زیلو با ویژگی هایی چون مرغوبیت ، خنکی و تهیه از پنبه می تواند در مناطقی از جمله کاشان و نایین هم ترویج شود.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد تصریح کرد: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت بانوان هستند و با عنایت به بیکاری تعدادی از بانوان تحصیل کرده می توان زمینه ای فراهم کرد تا آنها در حوزه زیلو و احیای آن به عنوان یک کسب و کار ورود پیدا کنند و با توجه به ظرافت کاری ، دقت نظر و پشتکاری که دارند در بهینه کردن این هنر و تلفیق آن با هنرهای تجسمی تلاش کنند.
وی بیان کرد : امروز شاهد ارائه کارهای زیبا و خوبی به عنوان تک نگاره های زیلو با هنرمندی یکی خانم های میبدی و تحقیق یکی از بانوان در استفاده از رنگ های گیاهی و... با هدف مرغوبیت افزایی زیلو نیز بودیم.
دانش یزدی خاطرنشان کرد: میبد یکی از ظرفیت های فرهنگی است،نگاره ها و زیراندازهایی مانند زیلو می تواند زیبایی را به هنر بدهد و توجه گردشگرانی که می خواهند تلفیق هنر و سنت را کنار هم ببینند به خود جلب کند.
وی گفت : ما امروز وظیفه داریم با تلفیق آنچه از پیشینیان به جای مانده است با هنر امروزی، معرف شهر خود و احیای هنر و فراهم کردن زمینه ای برای اشتغال باشیم.
همچنین نشستی در موزه زیلو برگزار شد ، مشکلات حوزه زیلو و مسائل مرتبط به خوشه زیلو با حضور مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد مورد بررسی قرار گرفت.
خوشه صنعتی مجموعه ای از واحدهای صنعتی یا تولیدی در یک محدوده جغرافیایی خاص با فعالیت های مشترک در زمینه تولید یک محصول است.
خوشه زیلو، طرحی است که با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان جهاد‌ دانشگاهی استان یزد در حال اجراست و طی سه تا پنج سال توسعه کسب و کار زیلو را دنبال می‌کند .
زیلوبافی در میبد سابقه‌ای دیرینه دارد، برخی سابقه آن را به قرن هشتم هـ . ق و دوره مظفریان نسبت می‌دهند.
قدیمی‌ترین و در عین حال نفیس‌ترین زیلوهای میبد، به قرن 12 هـ .ق تعلق دارد و بر روی آن بیست و چهار سجاده طراحی شده است.
مرکز شهرستان 104هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
شهرستان میبد دارای سه بخش مرکزی ، ندوشن و بفروئیه است.
مرکز شهرستان 104هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.