'حسن‌ تیموری' عصر روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: بررسی میدانی این موضوع، توسط فرماندار ابرکوه و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد، نشان داد این درخت، هیچ آسیبی ندیده است.
وی اظهار داشت: در همین زمینه، اکیپ های تخصصی نیز به این شهرستان اعزام و از محل بازید کردند و جای هیچ نگرانی نیست و سرو 4500 ساله ابرکوه در دل کویر ایران همچنان استوار و سرزنده و سرسبز همچون دری می درخشد.
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست ابرکوه اضافه کرد: این درخت شهرت جهانی داشته و علاوه بر بازدید کنندگان داخلی ، گردشگران خارجی نیز همه ساله از آن دیدن می کنند.
وی افزود: بنا به گزارش ستاد خدمات سفر ابرکوه از 28 اسفند ماه 1397 تا 13 فروردین 1398، افزون بر 16 هزار و 334 نفر از مسافران نوروزی وگردشگران داخلی و خارجی از این درخت بازدید کردند.
یکی از 136 اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی شهرستان ابرکوه که در فهرست میراث ملی نیز ثبت‌ شده درخت سرو 4500 ساله‌ است که به دلیل قدمت و اهمیت این اثر ، ثبت جهانی آن ضروری به نظر می‌رسد.
این‌گونه گیاهی که یکی از قدیمی ترین موجودات زنده جهان محسوب می‌شود با گذشت 45 قرن همچنان شاداب و سرسبز است و در عرصه بیابانی استان یزد، مقاوم و استوار ایستاده و جهانیان را شگفت‌زده کرده است.
سرو ابرکوه از مهمترین جاذبه‌های طبیعی ایران و استان یزد است و در طول سال به ‌خصوص در تعطیلات نوروزی و تابستان مسافران و گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور از این جاذبه طبیعی دیدن می‌کنند.
ارتفاع آن 25 متر و دور تنه آن 11.5 متر است و در 16 تیرماه 1386 در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
7540/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.