محمدرضا خلیلی روز پنجشنبه به ایرنا افزود: مسئولان سه پایگاه ثابت ، 2 پایگاه سیار و سه مرکز نیکوکاری کمک های نقدی و غیرنقدی را جمع آوری می کنند و میزان کمک ها به 110 میلیون ریال رسید.
وی اضافه کرد: مردم نوع دوست ثابت کردند در سختی ها همواره در کنار هستند و هنگام اعلام نیاز سر از پا نمی شناسند.
همچنین رئیس جمعیت هلال احمر اردکان با بیان اینکه جمع آوری کمک های غیرنقدی با اولویت پتو، زیرانداز، لوازم بهداشتی و مواد شوینده است، یادآورشد: به مواد فاسد شدنی ، کنسرو و لباس کهنه نیازی نیست.
جواد کمال آبادی گفت: شهروندان می توانند از طریق موبایل با کد دستوری *780*112# ، نیز شماره کارت 5894 - 6318 - 5025 - 9730 (بانک رفاه / دریافت کمک های مردمی جمعیت هلال احمر) و نیز شماره حساب 99999 به مردم سیل زده کمک نقدی کنند.
همچنین در پی وقوع سیل در مناطق مختلف کشور، بسیج سازندگی ناحیه اردکان با نصب چادر و صندوق در اماکن مختلف نسبت به جمع‌آوری کمک‌های مردمی اقدام کرد.
مسئول بسیج سازندگی ناحیه اردکان می گویدگفت: این صندوق‌ها در اماکن عمومی و پرجمعیت و در محل‌های حضور و اسکان مسافران نوروزی، روستاها و برخی مساجد فعال مستقر است.
مهدی نامزد اظهار داشت: مردم با مراجعه به پایگاه‌ها کمک‌های نقدی و کالایی خود را برای ارسال به مناطق سیل‌زده تحویل دادند.
وی افزود: تاکنون 650 عدد حلواارده، 300 بسته آب‌معدنی، 10کیسه برنج، چندین بسته ماکارونی، نان خشک، مواد غذایی، مواد شوینده، 20 تخته پتو، تعداد زیادی لباس گرم و مقادیر قابل توجه دارو جمع‌آوری‌ شده است.
این مسئول اظهار داشت: همچنین حدود 70 میلیون ریال وجه نقد برای کمک به سیل‌زدگان جمع‌آوری‌شد و گروه‌های جهادی اردکان نیز برای بازسازی مناطق سیل‌زده اعلام آمادگی کردند.
نامزد اظهار داشت: پایگاه مستقر در میدان بسیج همچنان آماده دریافت کمک‌های مردمی به هم‌وطنان آسیب‌دیده از سیل است.
همچنین اباذر غفوری شهردار اردکان خبر از انتقال ماشین آلات سنگین به مناطق سیل زده جهت کمک رسانی به مردم داد و گفت: در صورت نیاز وسایل و تجهیزات دیگر انتقال داده خواهد شد .
مدیرکل مدیریت بحران استانداری نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اردکان با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی آمادگی اعزام تجهیزات و نیرو را دارند افزود: با هماهنگی به عمل آمده در 13 فروردین، 13 خودرو امدادی، سنگین و خودرو عملیاتی همراه با تجهیزات امدادی به لرستان اعزام شد.
هادی هادی نسب گفت: مواد غذایی از جمله تن ماهی، نان خشک، پتو، چادر و تجهیزات مورد نیازی همچون پیکور، چندین مدل موتور برق با قدرت‌های متفاوت، تعدادی پمپ کف کش و پمپ خود کششی سیار، بیل و ... همراه با زنجیر چرخ و دیگر تمهیدات ایمنی به لرستان ارسال شد.
وی ادامه داد: پیمانکاران آمادگی خود را جهت کمک و یاری آسیب دیدگان با اعزام نیروی زبده، ماشین آلات سنگین و سایر امکانات لازم اعلام کردند.
این مسئول اضافه کرد: این اداره کل به صورت شبانه روز در حال انجام هماهنگی لازم برای ارائه مناسب ‌ترین خدمات به حادثه دیدگان است.
مرکز این شهرستان 98 هزار نفری در 60 کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.