علی صالحی سه شنبه شب در این خصوص در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت مشابه سال گذشته 729 هزار و 760 گردشگر در استان یزد اسکان‌یافته بودند که امسال 127 درصد رشد یافته است.
مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد اسکان روز دوازدهم فروردین در استان 50 هزار و 357 نفر اعلام کرد و ادامه داد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل که 45 هزار و 413 نفر بوده 11 درصد رشد نشان می دهد.
وی خاطرنشان کرد: گردشگران و مسافران نوروزی در مدارس، هتل‌ها، خانه‌های مسافر و کمپ‌های اقامتی استان اسکان داده شدند.
صالحی همچنین اظهار داشت: برای نوروز 98 در استان 579 تخت در مهمان‌پذیرها، 90 تخت در هتل‌ کاشانه‌ها، هزار و 736 تخت در اقامتگاه‌های بومگردی و سنتی، 280 تخت در کمپ‌های کویر نوردی و 140 تخت در مجتمع‌های گردشگری پیش‌ بینی‌ شده است.
وی خاطرنشان کرد: زمینه اسکان روزانه 115 هزار مسافر در تعطیلات نوروزی در استان فراهم شده است و آمادگی‌ها برای اسکان تا 130 هزار نفر نیز وجود دارد.
استان یزد با یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد و دارای 2 هزار و 270 هکتار بافت تاریخی و 6 هزار و 500 اثر تاریخی و فرهنگی است که از این تعداد تاکنون، یک هزار و 850 اثر به ثبت ملی رسیده است.
با توجه به غنای یزد از لحاظ بناهای تاریخی، فرهنگی تاکنون پنج اثر استان شامل 200 هکتار بافت تاریخی یزد، باغ‌های دولت‌آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات‌های زارچ و حسن‌آباد مهریز در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.
یزد نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان، در کنار استان‌های فارس و اصفهان به‌عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است، به‌گونه‌ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرارداد.
گذشته از سفر گردشگران خارجی، صدها هزار گردشگر داخلی سال گذشته از بناهای تاریخی، فرهنگی و چشم اندازه‌ای طبیعی، عرصه‌های بیابانی و کویری استان دیدن کردند.
1968/ 6014/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.