سعید برزگر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جریان سیلاب کاملا تحت کنترل است و تمام مسیرهای ورودی و خروجی شهرستان باز است ، رانندگان و مسافران می توانند از مسیر مروست - هرات رفت و آمد کنند.
وی یادآور شد: باتوجه به بارش‌های اخیر و احتمال ایجاد هرگونه حادثه از قبیل جاری شدن سیلاب و آب گرفتگی معابر ستاد مدیریت بحران شهرستان برای جلوگیری از هرگونه مشکلی تشکیل شد.
متوسط بارندگی 10 سال گذشته در خاتم 96 میلیمتر بود که نسبت به 10 سال ماقبل آن 30 درصد کاهش دارد.
پیامدهای منفی خشکسالی طولانی شهرستان خاتم به گونه ای است که حتی افزایش بارندگی سالانه هم نمی تواند اثر زیانبار این پدیده را جبران کند.
افتیک متری سفره های آب زیرزمینی در دشت های خاتم از جمله اثر زیانبار و جبران ناپذیر خشکسالی است که تهدیدی برای کشاورزی محسوب می شود ضمن آنکه افزایش آمار بیکاری را نیز در پی دارد.
شهرستان خاتم به دلیل قرار گرفتن در مسیر ارتباطی استان های فارس، کرمان و اصفهان از جایگاه مهمی در اتسان یزد برخوردار است.
یزد در ناحیه مرکزی ایران در منطقه‌ای گرم و خشک قرار دارد و به علت شرایط جغرافیایی میزان بارش در آن اندک است و علت آن دوری استان از دریاست که کمتر تحت تأثیر ابرهای باران‌زا از غرب و جنوب کشور قرار می‌گیرد.
با توجه به فقر پوشش گیاهی و وجود گسترده عرصه‌های بیابانی بارندگی‌ها عموماً در استان سبب جاری شدن سیلاب و رواناب می‌شود.
شهرستان خاتم با جمعیت 40 هزار نفری در فاصله 240 کیلومتری از شهر یزد واقع شده است.
/ 7534 / 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.