حجت الاسلام سید کاظم فاطمی نسب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : مسجد جامع ابرکوه ویژه آقایان ، مسجد امیرالمومنین (ع) محله طاووس ویژه خانم ها و همچنین چهار مسجد در شهر مهردشت و 9 مسجد در روستاها برای این منظور در نظر گرفته شد.
وی با بیان اینکه سال گذشته 714 نفر در این آئین معنوی شرکت کرده بودند، ادامه داد : ستاد اعتکاف ابرکوه برای معتکفان برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی تدارک دیده است.
این مسئول خاطرنشان کردک آیین معنوی اعتکاف روزهای 29 اسفند تا دوم فروردین همزمان با 13 تا 15 رجب مصادف با ولادت حضرت علی (ع) برگزار می شود .
وی به چگونگی ثبت نام از علاقه مندان اعتکاف اشاره کرد و گفت: ثبت نام متقاضیان از 18 اسفند ماه جاری شروع شد و تا بیست و هشتم اسفند ماه ادامه خواهد داشت.
این مسئول تصریح کرد: کسانی که عقیقه دارند و همچنین خیران می توانند کمک های خود را برای پذیرایی از معتکفان به اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه تحویل دهند.
ابرکوه 87 باب مسجد دارد که قدیمی ترین آن مسجد جامع شهر است.
آیین معنوی اعتکاف سال گذشته با حضور افزون بر 20 هزار نفر در 174 باب مسجد در سراسر استان یزد برگزار شد.
اعتکاف ازجمله عبادت‌های مستحبی است که در آن فرد برای مدتی مشخص (دست‌کم سه روز) در مسجد می‌ماند و روزه می‌گیرد و ارکان این عبادت، اقامت در مسجد و روزه است و هیچ عبادت یا عمل خاص دیگری برای آن تعیین نشده است.
اعتکاف زمان مخصوصی ندارد ولی در روایات بهترین زمان برای اعتکاف ماه رمضان به‌ویژه دهه سوم آن بیان‌شده است.
در ایران گرایش به اعتکاف در ماه رجب گسترش‌یافته و اکنون در ایام البیض (13، 14 و 15) این ماه در اکثر شهرها و مساجد بزرگ این مراسم برگزار می‌شود.
یزد حدود 2 هزار و 500 باب مسجد شهری و روستایی و بین‌راهی دارد.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان سال 1395، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها ،آبادی‌ها و مناطق عشایری زندگی می‌کنند.
از مجموع جمعیت استان 53 هزار نفر در شهرستان ابرکوه زندگی می کنند و مرکز آن در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.
7540 / 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.