به گزارش ایرنا محمدعلی طالبی روز دوشنبه در آیین تجلیل از دانش‌آموز برتر علمی استان در سال جاری افزود: بخش عمده‌ای از این موفقیت ها حاصل تلاش دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان است که شرایط لازم را بری برای تحصیل فرزندان خود فراهم کردند .
وی همچنین نقش معلمان ، مسئولان اداره‌های آموزش و پرورش و خیرین مدرسه‌ساز را در این ‌ارتباط مهم دانست و اظهار داشت: حلقه گمشده‌ای که نتوانسته ایم در این مدت از این موفقیت در مسائل مختلف استان استفاده کنیم و در روند توسعه و رویکردها به این موضوع توجه نشد که دانش‌آموزان موفق ما در چه رشته‌های تحصیل می‌کنند.
استاندار یزد تصریح کرد: متصدیان و برنامه ریزان اجتماعی و اقتصادی اشتغال استان باید با توجه به رشته و تحصیل دانش‌آموزان موفق برای آن‌ها سرمایه‌گذاری و اشتغال ایجاد کنند که بعد از دانش‌آموختگی از دانشگاه فرصت‌های لازم را برای حضور و ایفای نقش در عرصه‌های مختلف فراهم شود.
طالبی اظهار امیدواری کرد که با اتخاذ رویکردهای جدیدی در حوزه توسعه استان بتوان حلقه گمشده موردنظر را احیا و از ظرفیت‌ها و توان دانش‌آموزان برای توسعه و پیشرفت حداکثری استان بهره‌برداری کرد.
استاندار یزد بابیان اینکه دانش‌آموزان یزدی همیشه در مسابقات مختلف علمی موفقیت‌های خوبی را کسب کردند، خاطرنشان کرد: امیدواریم این شرایط خوب برای درخشیدن آن‌ها بیش از بیش در استان فراهم شود و در کنار آن به آموزش‌های سبک زندگی هم توجه لازم داشته باشیم.

** تمجید از موفقیت دانش‌آموزان
همچنین نماینده مردم شهرستان‌های یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی افزود: موفقیت دانش‌آموزان استان در شاخص‌ترین اعتبار علمی کشور که آزمون سراسری است افتخار بزرگی است.
سید ابوالفضل موسوی بیوکی افزود:بسیاری از استان‌ها برای کسب این رتبه تلاش دارند، بنابراین همه برای رسیدن به قله‌های ترقی و پیشرفت علمی در استان تلاش کنند، امیدواریم این صدرنشینی در همه زمینه‌های علمی تحقق پیدا کند.
وی از رئیسان اداره‌های آموزش و پرورش خواست که عدالت آموزشی را در مناطق مختلف استان برای دانش‌آموزان فراهم کنند تا در زمینهٔ کسب علم دغدغه‌ای نداشته باشند.
موسوی بیوکی بر تعامل و ارتباط آموزش و پرورش استان با دانشگاه‌های یزد تأکید کرد و گفت: این 2 نهاد در کنار هم می‌توانند فضا و شرایط لازم را برای شکوفایی استعدادها فراهم کنند و با استفاده از امکانات و فضا دانشگاه ها برای کارهای پژوهشی و آزمایشگاهی خود نهایت بهره را ببرند.
وی با اشاره به معوقه معلمان حق التدریس ،خدمات آموزشی و طرح حمایتی استان اشاره کرد و گفت: باید در این زمینه تمهیدات لازمی اندیشیده شود که معلمان در پایان هرماه دغدغه حقوق و مشکلات معیشتی نداشته باشند.

** دانش‌آموزان استان ربع قرن رتبه صدرنشین آزمون سرا سری
همچنین مدیرکل آموزش و پرورش یزد گفت: دانش‌آموزان استان در آزمون سرا سری 97 - 96 دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با کسب 50 درصد قبولی برای 25 سال متوالی رتبه نخست را کسب کردند.
عباسعلی دانافر افزود: پس از یزد، دانش‌آموزان استان‌های سمنان با 41.6 درصد و مازندران 41.3 درصد در جایگاه‌های بعد قرار دارند.
وی درباره وضعیت پذیرفته‌شدگان گروه‌های آموزشی هم اظهار داشت: دانش‌آموزان استان در گروه ریاضی با کسب 85.6 درصد قبولی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرفته شدند و پس از یزد ، دانش‌آموزان خراسان جنوبی با 78.4 درصد و مازندران 75.8 درصد قبولی به ترتیب دوم و سوم شدند.
وی تصریح کرد: در گروه آموزشی علوم انسانی نیز دانش‌آموزان یزد با کسب 77.6 درصد به دانشگاه‌ها راه یافتند و به دنبال آن سمنان با 68.1درصد و مازندران با 66.7 درصد قبولی در ردیف‌های بعد قرار دارند.
دانا فر ادامه داد: همچنین دانش‌آموزان استان در گروه آموزشی علوم تجربی با کسب 46.9 درصد در آزمون دانشگاه‌ها پذیرفته شدند و پس‌ ازآن داوطلبان مازندران با 33.2 درصد و گیلان 33 درصد دوم و سوم شدند
وی خاطرنشان کرد: در آزمون سراسری 146 دانش‌آموز استان رتبه زیر هزار ، 18 نفر هم زیر 100 و یک دانش‌آموزان رتبه تک‌رقمی را کسب کرد که این موفقیت حاصل تلاش دانش‌آموزان و اولیا آن‌ها ، معلمان دلسوز و همراهی همه مسئولان است.
دانا فر ادامه داد: علاوه بر موفقیت دانش‌آموزان استان در آزمون سراسری، در جشنواره جوان خوارزمی پنج رتبه برتر و در المپیادهای علمی هم 13 مدال شامل یک مدال نقره جهانی ، پنج مدال نقره و هفت مدال برنز کسب کردند.
در این مراسم از دانش‌آموز برتر علمی که در آزمون سراسری ، المپیادها و جشنواره جوان خوارزمی که حائز رتبه برتر شده بودند، تجلیل شد.
در 25 سال گذشته دانش‌آموزان یزدی به‌صورت متوالی بیشترین میزان قبولی را در دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی کسب کردند.
در آزمون 97- 96 ، 15 هزار و 52 نفر از استان یزد در گروه‌های آموزشی مختلف شرکت کرده بودند.
هم‌اکنون حدود 250 هزار دانش‌آموز در هزار و 920 واحد آموزشی استان یزد مشغول به تحصیل هستند.
در حال حاضر حدود یک‌صد هزار دانشجو در 68 موسسه، مرکز آموزش عالی و دانشگاه‌های استان یزد مشغول تحصیل می‌باشند.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.