سرهنگ 'محمد پورشمس' روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، بیشترین سن متوفیان موتورسوار را بین 20 تا 30 سال ذکر کرد و افزود: همچنین بیشترین سن عابران پیاده متوفی بالای 50 سال بوده است.

*** کاهش سه درصدی فوتی ها/ 61 درصد متوفیان، موتورسواران هستند
وی در ادامه به آمار تصادفات امسال و مقایسه ان با سال گذشته اشاره و گفت: با کاهش سه درصدی آمار فوتی های حوادث رانندگی در سالجاری نسبت به پارسال روبرو بوده ایم.
وی افزود: 61 درصد فوتی های ناشی از تصادفات موتورسواران بودند و سهم عابران هم 27 درصد و بقیه نیز مربوط به سایرین بوده است.
به گفته او بیش از 260 هزار موتورسیکلت در استان یزد تردد می کنند.

*** 19 درصد فوتی ها خانم ها هستند
به گفته وی 19 درصد فوتی های ناشی از حوادث رانندگی، خانم ها و 81 درصد آقایان بوده اند.
پورشمس اضافه کرد: همچنین عامل 45درصد تصادفات، عدم رعایت حق تقدم و 34 درصد عدم توجه به جلو بوده است.

*** روش های سنتی در حوزه راهور، دیگر جوابگو نیست
وی در ادامه به نقش دوربین های کنترل سرعت اشاره کرد و گفت: 237 هزار دستگاه خودرو در سطح استان تردد می کنند که مجموع این تعداد خودرو و همچنین موتور سیکلت ها در بازده زمانی پنج ساله، چند برابر شده است.
وی با بیان اینکه روش های سنتی پلیس در حوزه راهنمایی و رانندگی، دیگر جوابگو نیست اضافه کرد: بعنوان مثال، انتظار دارند در بلوار پر تردد طالقانی، 20 مامور مستقر باشد در حالیکه استعداد نیروی راهور استان فقط 100 نفر است .

*** خیابان های پر تردد، نیازمند سیستم پیشرفته هوشمند ترافیک است
رییس پلیس راهور یزد گفت: خیابانی مانند بلوار طالقانی که واحدهای تجاری بدون برنامه در آن رشد کرده و نیاز به پارکینگ دارد نیازمند سیستم های پیشرفته هوشمند مانند دوربین های مجهز به بلندگوست.
وی به توقف دوبله در مرکز هسته ای شهر اشاره و با بیان اینکه حجم خودروها آنچنان زیاد شده که روش های سنتی پاسخگو نیست تصریح کرد: برخی واحدهای تجاری مانند مجتمع ستاره، واقع در میدان آزادی (باغ ملی) یکی از عوامل اصلی ترافیک در بلوار طالقانی هستند.
وی اظهار داشت: از 50 ساله گذشته تاکنون کشورهای پیشرفته به سیستم های هوشمند ترافیکی مجهز شدند و اگر ما از آن عقب بمانیم در حوزه ترافیک، فلج می شویم.
سرهنگ پورشمس گفت: باید دوربین های پیشرفته جدید، راه اندازی و چراغ قرمزهای اتوماتیک که نسل جدید حوزه ترافیک است نصب گردد.

*** آمارها از نقش موثر دوربین ها در تغییر رفتار ترافیکی می گویند
سرهنگ پورشمس در ادامه اظهار داشت: از اول سال جاری تاکنون، میزان اعمال قانون و ثبت تخلفات توسط دوربین ها 153 هزار و 857 مورد یعنی به میزان 51 درصد کاهش داشته که نشان دهنده تاثیر مثبت دوربینها در تغییر رفتار ترافیکی کابران و کاهش سرعت در مسیرهای شهری است.
به گفته وی با توجه به تغییر استراتژی پلیس و اینکه برخورد با تخلفات، هدفمند شده میزان ثبت تخلفات نیز نسبت به پارسال 34 درصد کاهش یافته است؛ ضمن آنکه در همین مدت، 68 هزار و 800 مورد کاهش تخلفات غیر دوربینی داشتیم.

*** کسب رتبه برتر استان یزد در زمینه برخورد با تخلفات حادثه ساز
رییس پلیس راهور یزد ادامه داد: در زمینه برخورد با تخلفات حادثه ساز و مهم، استان یزد در سالجاری رتبه برتر کشور را بدست آورده است.
وی افزود: خیابانهای کاشانی ، طالقانی ، قیام و فرخی باید به سیستم هوشمند ، بلندگو و خودرو هوشمند مجهز شوند و راه دیگری جز این نیست.

***اجرای طرح نوروزی راهور از 25 اسفند تا 17 فروردین
رییس پلیس راهور استان یزد گفت: طرح نوروزی پلیس راهور از 25 اسفندماه/ در این استان اغاز و تا 17 فروردین ماه ادامه دارد.
سرهنگ محمد پورشمس افزود: در قالب این طرح 41 تیم خودروی محسوس، 14 تیم خودروی نامحسوس و 28 تیم موتوری فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه نیروهای راهور در آمادگی صد درصد هستند اظهار داشت: تمرکز اصلی ما روی تخلفات حادثه ساز و رانندگانی که احساس مسولیت نمی کنند می باشد و با این حال به همکاران خود توصیه کردیم بیشتر از طریق ارشاد و راهنمایی با رانندگان برخورد کنند.
سرهنگ پور شمس تصریح کرد: رانندگان سعی کنند شیرینی و حلاوت ایام عید را با حرکات مخاطره انگیز به خطر نیندازند و با پلیس همکاری لازم را داشته باشند.
به گفته وی حتی جرثقیل پلیس نیز به جز در مواردی همچون سد معبر و موارد اضطراری دیگر، فعالیتی نخواهد داشت.

*** فعالیت عمرانی و تردد کامیون، ممنوع
رییس پلیس راهور استان یزد اظهار داشت: فعالیت های عمرانی از امروز تا 17 فروردین ماه سال آینده تعطیل است؛ همچنین از امروز تا 17 فروردین ماه تردد کامیون در شهر ممنوع است .
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.