سرهنگ محمد کمالی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و همچنین در آستانه چهارشنبه سوری، نیروی انتظامی ضمن برخورداری از آمادگی کامل، برای پیشگیری از هر گونه حوادثی در این ایام، تلاش مضاعف خواهد کرد.
وی بیان کرد: همانند سال‌های گذشته با مزاحمت برای مردم، رفتارهای ناپسند و خطرآفرین، ایجاد راهبندان،سد معبر و اختلال در نظم و امنیت عمومی برخورد قاطع و جدی خواهد شد.
این مسئول انتظامی افزود: بر این اساس نیروی انتظامی برای پاسداشت حقوق شهروندان و در راستای کاهش حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال از مردم به ویژه والدین می خواهد تا شب چهارشنبه پایان سال در کنار فرزندان خود باشند و با نظارت و کنترل دقیق آنها، از بروز حوادث تلخ و ناگوار پیشگیری کنند.
وی افزود: استفاده از مواد محترقه همواره خطر انفجار، ایجاد خسارات جانی و مالی را در پی خواهد داشت، همچنان که آلودگی شدید صوتی، استرس، تشنج‌های روحی و نقض حقوق شهروندان ره آورد برگزاری غیرمتعارف و غیر اصولی این مراسم خواهد بود.
کمالی با بیان اینکه بلوغ فرهنگی و اجتماعی مردم قانونمند در سال‌های اخیر به کاهش چشمگیر خسارات، لطمات جانی و مالی ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال رسیده است تصریح کرد: این امر بیانگر افزایش همدلی و همراهی صمیمانه اقشار جامعه با نیروی انتظامی و توجه به آموزش‌های ارائه شده از سوی ناجا، سازمان‌های همکار و رسانه‌ها بوده است.
فرمانده منطقه انتظامی بافق خرید و فروش مواد خطرآفرین، انفجاری و احتراقی که نظم و آرامش جامعه و شهروندان را مخدوش می‌کند، ممنوع اعلام کرد و با اینکه با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد از شهروندان خواست هرگونه خرید و فروش موادمحترقه غیرمجاز را به پلیس 110 اطلاع دهند.
برگزاری آئین شب چهار شنبه سوری سال گذشته خوشبختانه خسارت جانی در شهرستان بافق در پی نداشته است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد.
7543/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.