سید حسین موسوی شفیق روز جمعه در حاشیه سفر به یزد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون تیم های ملی فوتوالی جوانان و بزرگسالان فعالیت دارند و توجه به پایه موجب تقویت این رشته در کشور است.
وی ادامه داد: رشته فوتوالی با وجودی که عمر زیادی از آن نمی گذرد سرعت توسعه آن به خاطر جذابیت و زیبایی با استقبال خوبی به سرعت در حال رشد است و هم اکنون انجمن در 28 استان کشور فعال است.
رئیس انجمن فوتوالی کشور اظهار داشت: استان های یزد، سیستان و بلوچستان، گلستان، مازندران و سه خراسان شمالی، جنوبی و رضوی نسبت به سایر مناطق کشور در فوتوالی فعالتر هستند.
موسوی شفیق به اهمیت استعدادیابی، برگزاری دوره های آموزشی، جوانگرایی و گسترش این رشته با همکاری بخش خصوصی و مدارس به عنوان اولویت ذکر کرد.
وی تصریح کرد: همگانی کردن ورزش فوتوالی جزو برنامه های مهمی است که توسط انجمن ها در سطح کشور با همکاری هیات ها با جدیت پیگیری می شود.
رئیس انجمن فوتوالی ایران اظهار داشت: یزد در این رشته فعالیت های خوبی را از خود نشان داده و توسعه آن به شدت روز به روز در حال رشد است و بازیکنان خوبی دارد.
موسوی شفیق همچنین به برگزاری رقابت های انتخابی فوتوالی کشور و برگزاری اردوی آمادگی تیم ملی بزرگسالان در یزد خبر داد که با پیگیری انجمن این استان و همراهی و حمایت هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی برگزار می شود.
فوتوالی از ادغام 2 رشته والیبال و فوتبال ساحلی ایجاد شده که در یک زمین 9 در 18 متر مربع با یک تور به ارتفاع 2 متر و 20 سانتی با حضور 2 بازیکن در هر تیم برگزار می شود.
بازیکنان باید توپ را با استفاده از ضربات پا، سر و سینه و بدون استفاده از دست به زمین حریف ارسال کنند وانجمن فوتوالی ایران از سال 1390 تشکیل شده است.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت 65 هزار ورزشکار و 48 هیات ورزشی دارد.
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.