علی جهازی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا پایان امروز 15 اسفند ماه سال 1397 طی چند مرحله ، بیش از 800 تن انواع پرتقال والنسیا و تامسون به استان حمل شده است.
وی افزود: همچنین 600 تن سیب زرد و قرمز مرغوب با افزایش سه برابری نسبت به سال گذشته برای توزیع با نرخ مصوب در ایام عید نوروز سال 1398 تامین و به طور کامل به استان حمل و ذخیره سازی شده است.
مدیر تعاون روستایی یزد درباره سهمیه و تعداد مراکز عرضه میوه تنظیمه بازار به تفکیک شهرستان های تابعه استان یزد هم گفت: پیرو ابلاغ مصوبات ستاد تنظیم بازار و کمیته های راهبری میوه تنظیم بازار استان و شهرستان های تابعه ، سهمیه های سیب و پرتقال هر شهرستان بر اساس جمعیت شهرستان تعیین و اختصاص داده شده است.
به گفته جهازی ، طبق سهمیه بندی انجام شده بیشترین سهمیه به ترتیب مربوط به شهرستان های یزد، میبد، اردکان، مهریز، ابرکوه، بافق، تفت، خاتم، اشکذر و بهاباد است.
وی در ادامه افزود: با مصوبه کمیته راهبردی میوه تنظیم بازار استان، با توجه به جمعیت هر شهرستان ، بیشترین سهمیه مربوط به شهرستان یزد به میزان 460 تن پرتقال و 317 تن سیب و کمترین مقدار مربوط به شهرستان بهاباد به میزان 12 تن پرتقال و هشت تن سیب است.
مدیر سازمان تعاون روستایی یزد با اشاره به نحوه توزیع میوه عید اظهار داشت: با برنامه ریزی صورت گرفته ، میوه ذخیره شده در سردخانه طبق برنامه بین میوه فروشان معرفی شده از سوی صنف میوه و تره بار استان، مراکز عرضه شهرداری، فروشگاه های تعاونی مصرف کارکنان دولت و شرکت های تعاونی روستایی متقاضی توزیع می شود.
جهازی خاطرنشان کرد: مراکز توزیع معین شده نیز موظف هستند با نصب بنری مشخص در محل عرضه تحت نظارت بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف نسبت به توزیع میوه تنظیم بازار با قیمت مصوب و کیفیت مطلوب در سطح استان اقدام کنند.
سال قبل 200 تن سیب و 800 تن پرتقال والنسیا تولید جنوب کشور برای مصرف نوروز ذخیره ‌شده بود.
یزد بر پایه سرشماری آبان سال 1395، یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها ،آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می کنند.
1968/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.