رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت میبد روز چهارشنبه در این نشست با ارائه توضیحاتی در مورد این طرح گفت: کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات اولویت‌ دار در مراحل تامین، توزیع، ارائه خدمات و قیمت با توجه به افزایش تقاضای عمومی در ایام پایانی سال با هدف ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه از مهم ترین اهداف این طرح است.
حجت الله خلیلی زمان اتمام این طرح بزرگ را 15 فروردین 98 عنوان کرد و افزود : ایجاد زمینه مناسب برای تأمین و توزیع مایحتاج عمومی، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی فوری، دقیق و کارشناسی به شکایات و گزارش ‌ های مردمی، هم افزایی و همکاری موثر با سایر نهادها و دستگاه‌های ذیربط در سطح شهرستان در راستای وحدت رویه در اقدامات نظارتی از دیگر رویکردهای این طرح به شمار می‌رود.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میبد درباره اولویت‌های کالایی این طرح بیان داشت: نان، لبنیات (شیر، ماست و پنیر)، گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، برنج، شکر، روغن نباتی، حبوبات، میوه (سیب، پرتقال و ...)، پوشاک، کیف، کفش، آجیل، خشکبار، خواربار، شیرینی ‌جات، روغن موتور، مواد شوینده و تایر خودرو از مهم ترین کالاهایی هستند که در این طرح مورد بررسی و نظارت ویژه قرار خواهند گرفت.
همچنین در بخش سفال وسرامیک با توجه به خرید مسافران داخلی وخارجی گشتهای مشترک تشکیل وبا فروشندگان کالاها وسفال وسرامیکِ چینی برخورد خواهد شد.
خلیلی درباره بخش خدماتی این طرح نیز تصریح کرد: عرصه فعالیت در بخش خدماتی شامل شرکت ‌ های مسافرتی و دفاتر فروش آنها همچنین حمل و نقل درون ‌ شهری و برون ‌ شهری، اماکن تفریحی و فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، واحدهای اقامتی، غذاخوری‌ ها، رستوران‌های شهری، نظارت بر عملکرد انبارها و سردخانه ‌ ها، میادین میوه و تره‌ بار، خدمات خشکشویی و قالیشویی نیز از شاخص‌ترین موارد نظارتی در بخش خدمات است.
وی اضافه کرد: نظارت بر مراکز نگهداری کالا شامل سردخانه ها و انبارها و بررسی میزان موجودی کالاها از اصلی ترین شاخص‌های طرح نظارتی نوروز 98 است.
وی در خصوص نمایشگاه گفت: با وجود اصناف وکسبه متدین(به جز عده معدود)امسال نیز نمایشگاه به احتمال قوی برگزار نمیگردد اما مقررگردیده است که اتاق اصناف اسامی تعدادی ازواحدهای صنفی را که ما نیز بعدا اعلام میکنیم به ما ارسال کند تا فروش فوق العاده را برای 10 روز انجام دهند.
رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت میبد همچنین به توزیع سیب و پرتقال در نیمه دوم اسفند اشاره کرد واظهارداشت: میوه شب عید به مقدار کافی توسط جهاد کشاورزی و تعاون روستایی جذب شده وتوزیع میگردد.
این مسئول در پایان گفت : شهروندان میبدی،ندوشن،بفروییه رکن آباد و...می‌توانند شکایات و گزارشات خود در زمینه گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، عدم اجرای تعهدات، عدم انجام خدمات پس از فروش در دوره ضمانت، قاچاق و عرضه خارج از شبکه را به صورت شبانه روزی با سامانه 124 وتلفن32325456 مطرح نمایند.
مرکز شهرستان 104هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.