به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ، افشین علیخانی در دوره آموزشی ضمن خدمت منطقه ای کارشناسان بهداشت محیط و بهداشت روان در یزد افزود: این گروه های بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر در سه سطح سازماندهی می شوند و ما در حال حاضر تیمهای ERUکه اهمیت بالایی در بحث بین الملل دارد را تشکیل داده ایم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد هم در این مراسم گفت : گروه های اضطرار جمعیت هلال احمر شامل پزشک ،پرستار ، ماما ، کارشناس تغذیه ، بهداشت محیط و بهداشت روان و سه امداد گر است که در مواقع بحرانی خدمات خود را به حادثه دیدگان ارائه می دهند .
محسن حرازی زاده بازگشت وضعیت به حالت عادی در مناطق حادثه دیده با هدف زمینه سازی برای امداد و نجات و حضور دستگاههای خدمات رسان در مناطق آسیب دیده از حوادث را از وظایف و ماموریت های گروه های اضطرار بهداشت محیط و بهداشت روان جمعیت هلال احمر اعلام کرد.
همچنین محمدعلی غنی زاده معاون بهداشت،درمان و توان بخشی جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: یکی از کار گروههای فعال در مدیریت بحران، جمعیت هلال احمر هست که با برگزاری کارگاههای تخصصی و دوره های آموزشی همواره سعی در تقویت بخشهای مختلف امدادی و درمانی داشته وامید است با برگزار دوره ها بتوانیم در مواقع بروز حوادث موثر واقع شده و خدمات مفیدی به حادثه دیدگان انجام دهیم.
در دوره آموزشی ضمن خدمت منطقه ای، کارشناسان بهداشت محیط و بهداشت روان استانهای خراسان رضوی ، جنوبی ، شمالی ، هرمزگان ،کرمان، سیستان و بلوچستان و یزد حضور داشتند.
هدف از برگزاری دوره یاد شده بالابردن سطح توانمندی شرکت کنندگان در راستای کاهش آلام بشری اعلام کرد.
تعداد نیروهای داوطلب جمعیت هلال‌احمر استان یزد هشت هزار نفر است.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.