سیدعلی کارآموز روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کلاس ها با امکانات مورد نیاز از 25 اسفندماه 1397 تا پایان تعطیلات نوروز در اختیار مسافران قرار می گیرد.
وی ادامه داد: با برنامه ریزی مطلوب نسبت به شناسایی نقاط ضعف و قوت برنامه های سال های گذشته و رفع مشکلات در خصوص اسکان و همچنین موانع و کمبودهای مدارس اقدام شده است.
این مسئول تصریح کرد: انجام فعالیت های فرهنگی و مهریز گردی با همکاری دستگاه های مختلف با هدف آشنایی مسافران با این شهرستان برگزار می شود.
کارآموز خاطر نشان کرد: سال گذشته افزون بر 12 هزار مسافر از نقاط مختلف کشور در ستاد سکان آموزش و پرورش ثبت نام، پذیرش و از امکانات استفاده کردند.
بنای اولیه مهریز را به مهرنگار دختر انوشیروان ساسانی نسبت داده اند و آب و هوای آن معتدل و بیابانی است و این منطقه با شرایط خاص جغرافیایی و موقعیت طبیعی در حاشیه بیابان از گذشته برای کاروان های تجاری شاهراهی حیاتی ساخته است.
مهریز با قابلیت های تفریحی ، گردشگری از جمله چشمه زیبای غربال بیز، منطقه تفریحی کوه ریگ و آثار باشکوه تاریخی خشتی و غیره همواره پذیرای خیل کثیری از گردشگران داخلی و خارجی است.
از مهمترین صنایع دستی آن می توان از قالی بافی نام برد و نقشه های اصیل فرش مهریز با طرح های یزد و کرمان بافته و به بازار داخلی و خارجی عرضه می شود.
از دیگر صنایع دستی این شهرستان می توان آهنگری، سریشم ، گیوه بافی، سبدبافی و چاقوسازی را نام برد.
وجود بناهای تاریخی که سیر تحول و دوره های معماری را در این شهر معرفی می کند، همه دال بر غنای فرهنگی و پیشینه آباد تاریخی این منطقه دارد .
از جمله آنها می توان به بناهای باستانی محوطه غربال بیز در دوره اشکانی، قلعه خورمیز در دوره ساسانی، قلاع و کاروانسراهای مربوط به دوره های مختلف معماری اسلامی و وجود بناهای باشکوه اقتصادی و کاروانسراها و باغ ها اشاره کرد .
مهریز از جمله شهرهای بسیار قدیمی استان یزد به شمار می رود و وجود آثار ارزشمند تاریخی در نقاط مختلف این شهر دلیل محکمی بر این مدعاست.
مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.