به گزارش ایرنا رضا راعی روز چهارشنبه در اولین همایش ملی قنات میراث ماندگار و آب در دانشگاه پیام نور اردکان افزود: قنات و میراث ماندگار، جاذبه ها و گردشگری پایدار، قنات نماد مدیریت مصرف آب و سازگاری با محیط ، ابعاد فنی ، هنری و معماری قنات ، قنات و موضوع آینده نگری در بحث آب و مدیریت مصرف آن از مهمترین محورهای این همایش است.
رئیس موسسه گنجینه ملی آب ایران در این همایش از قنات بعنوان یکی از سازه های قدیمی هیدرولیکی آب که به دست ایرانیان ابداع شده است یاد و تصریح کرد: مدیریت مصرف آب قنات امروز مهمترین الگو برای مدیریت مصرف بویژه در بخش کشاورزی است که باید آن را تبیین کنیم .
پاپلی یزدی از پژوهشگران و نویسندگان حوزه آب و قنات نیزدر این همایش ، همیاری و مشارکت در بحث آب و مدیریت آن را از درس های اجتماعی قنات برشمرد و تصریح کرد: امروزه باید برای مدیریت در مصرف آب ازآموزه های مهم قنات از جمله موضوع مدیریت یکپارچه و سنتی آب و نحوه همیاری و کمک در تامین آب درس بگیریم .
دبیر علمی اولین همایش ملی قنات میراث ماندگار و آب هم افزود: در این همایش که یکصد نفر از صاحب نظران ، کارشناسان و مسئولان بخش آب و قنات کشور حضور دارند شرکت کنندگان در خصوص ابعاد اجتماعی ، اقتصادی ،مدیریتی و فنی آب و قنات به بحث و گفتگو می پردازند .
مهدی تقدیری گفت: از مجموع 170 مقاله ارسالی به دبیر خانه این همایش 102 مقاله به صورت سخنرانی و پوستر طی2روز برپایی این همایش در اردکان ارائه خواهد شد .
افتتاح اولین موزه قنات ایران با همکاری میراث فرهنگی در یکی از قنات های قدیمی اردکان از دیگر برنامه های جنبی این همایش بود.
در این همایش سخنرانان طی نشست ها و کارگاههای تخصصی مقالات خود را ارائه خواهند کرد.
اولین همایش ملی قنات میراث ماندگار و آب در دانشگاه پیام نور اردکان امروز آغاز بکار کرد.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.