به گزارش ایرنا ، جمشید تقی زاده روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد اظهار داشت: در بحث رفاهی ، شمار سفرهای زیارتی و سیاحتی بازنشستگان از 100 به 200 هزار مورد رسیده و 50 درصد تخفیف هتل نیز برای بازنشستگان درنظر گرفته‌ شده است.
وی افزود: در بخش درمان هم سال قبل هزار میلیارد تومان پرداخت شده بود که امسال 400 میلیارد تومان به آن اضافه شد ، ضمن آنکه بیمه تکمیلی بازنشستگان زیر پوشش در حال ساماندهی است.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تأکید بر لزوم اجرای قانون ماده 85 خدمات کشور مبنی بر یکسان بودن امتیازات و مزایای بازنشستگان با شاغلان تصریح کرد: عده ای مشکلات این قشر را در کنار مشکلات آب و محیط زیست به عنوان « ابرچالش » معرفی می کنند اما معتقدم این امر ، یک « ابر مسأله » بوده و قابل حل است.
تقی زاده با بیان اینکه 30هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان نیاز است ، افزود: درخواست ما این است که 15 هزار میلیارد تومان در بودجه سال 98 برای این امر تخصیص یابد و این امر نیازمند همدلی و تدبیر همه بخش هاست.
وی تدبیر علمی ، نقد عالمانه و منصفانه و نگاه امیدوارانه به آینده را لازمه عبور از شرایط فعلی دانست و ادامه داد: کشور قبلا هم شرایط تحریم را تجربه کرده ولی امروز می توان با مدیریت صحیح ، تهیدیها را به فرصت تبدیل کرد همانگونه که بسیاری از شرکتهای زیرمجموعه این صندوق بالاترین سودها را دارند.
این مسئول با بیان اینکه بازنشستگان نباید در خانه نمانند و باید به صحنه بیایند ، گفت: در همین خصوص در حال طراحی شغل هایی هستیم که آنها را مشغول کنیم و سپردن اداره کانونهای بازنشستگی به بازنشستگان از جمله کارهاست.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور یادآور شد: وقتی ورودی دستگاهها به ازای خروجی آنها کمتر است چرا برخی جاها شاهد هستیم از طریق حیات خلوت ها و بدون توجه به در نظر گرفتن منبع مالی برای پرداخت حقوق و با فشار به صندوق ها ، نیروهای ورودی رشد می یابد.
تقی زاده با بیان اینکه حداقل 51 درصد مشکلات در جلسات مدیران و با هم افزایی دستگاهها در شورای هماهنگی استانها قابل حل است ، اضافه کرد: هر کسی که نمی تواند مشکل را حل کند باید کنار برود .
وی از سرمایه گذاری در طرحهای با توجیه اقتصادی مناسب برای درآمدزایی صندوق ، استقبال کرد و گفت: هم اکنون پول و گنجینه داریم ولی باید با مدیریت صحیح و در عمل از آنها بخوبی استفاده کنیم.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور همچنین با بیان اینکه در ایران بازنشستگی در سنین میان‌سالی اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: میانگین سن بازنشستگی در کشور ما حدود 51.5 سال و در صندوق بازنشستگی کشوری بیش از ۶۵ درصد حقوق‌بگیران بازنشسته کم‌تر از ۶۵ سال دارند ولی پیشنهاد ما 65 تا 70 سال است.
وی درباره یزد هم با اشاره به ظرفیت های گردشگری آن اظهار داشت: یزدی ها با گفتارشان ، دنیا را متحول کردند و امروز می توانند به عنوان یک الگو در مباحث گردشگری و سلامت ورود کرده برای ارتقای وضعیت بازنشستگان کمک کنند.
تقی زاده خاطرنشان کرد: در بخش گردشگری بازنشستگان ، یزد می تواند الگو و پایلوت باشد که باید در این خصوص برنامه ریزی لازم توسط مدیریت ارشد استان انجام شود.
در این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد هم گفت: یزد یکی از مستعدترین استانها برای اجرای برنامه های صندوق بازنشستگی بویژه در حوزه گردشگری ، سلامت و رفاهیات این قشر است.
علی زینی وند افزود: یزد می تواند از پایگاههای خدمات دهی به گزدشگران و بویژه بازنشستگان زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری باشد.
در این جلسه اعضای شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد هم به بیان وضعیت دستگاه زیرمجموعه خود و مشکلات شاغلان و بازنشستگان پرداختند.
در حال حاضر از جمعیت 80 میلیون نفری ایران، 9 میلیون نفر یعنی حدود هشت درصد را سالمندان تشکیل می دهند.
یک میلیون و 400 هزار بازنشسته زیرپوشش صندوق بازنشستگی کشوری است که 60 درصد آنها فرهنگی هستند.
1968/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.