آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی روز یکشنبه در دیدار مدیرکل راه آهن منطقه یزد اظهار داشت: خط آهن در حال حاضر شهر را به دو بخش تقسیم کرد و مشکلاتی برای مناطق جوار خط به وجود آمد.
وی با اشاره به گزارش مدیرکل راه‌آهن یزد در ارتباط با دو خطه شدن راه آهن و افزایش ظرفیت آن گفت: زمانی که خط دوم هم از کنار این خط بگذرد مشکلات بیشتری در شهر به وجود می‌آید.
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم ایستگاه راه‌آهن را برای کاهش مشکل آن را به خارج شهر منتقل کنیم خیلی خوب نیست و مشکلات زیادی برای مردم به وجود می‌آید.
ناصری یزدی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که در این زمینه می‌توان انجام داد با کمک بخش خصوصی، راه آهن را از بیرون شهر مثل مترو از زیرزمین عبور کند و در انتهای شهر دوباره قطار خط از روی زمین بگذرد.
امام جمعه یزد ادامه داد: به این صورت شهر از خط آهنی که یزد را به دو بخش تقسیم کرد، آزاد و بلوار بزرگی هم از ابتدا تا پایان شهر احداث می‌شود.
وی با بیان اینکه این بلوار فرصت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری به وجود می‌آورد خاطرنشان کرد: بخشی از اجازه بهره‌برداری بلوار را هم می‌توان به سرمایه‌گذار داد تا از فضای ایجاد شده و کاربری‌های تجاری آن در راستای فعالیت‌های اقتصادی استفاده کند.
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: این کار هم امنیت خط راه آهن یزد را بیشتر حفظ می‌کند و به این صورت تحول بزرگی در شهر به وجود می‌آید علاوه بر این می‌توان بر زیباسازی این منطقه بیش از پیش کار کرد.
ناصری یزدی با اشاره به اینکه خدمات راه آهن یزد باید برای همه افراد قابل استفاده باشد عنوان کرد: برخی افراد به ویژه مسافرانی که از استان‌های مختلف برای درمان به یزد سفر می‌کنند بعضا توان سوار شدن به قطار را ندارند، به همین دلیل لازم است که قطارها برای این دسته از افراد هم مناسب‌سازی شود.

** یزد رتبه اول حمل ریلی بار را در کشور دارد
مدیرکل راه آهن منطقه یزد هم با اشاره به اینکه این منطقه رتبه اول حمل ریلی بار را در کشور دارد گفت: امسال 17 میلیون تن بار توسط شبکه ریلی جابه جا شد.
سیدمصطفی داوودی با اشاره به اینکه راه‌آهن یزد رتبه یک حمل و نقل در بخش حمل ریلی بار در کشور را به خود اختصاص داد، اظهار داشت: در حمل و نقل مسافر هم استان رتبه پنجم کشور را به دست آورد.
وی پیش‌بینی کرد: امسال 17 میلیون تن بارگیری شود و پنج میلیون نفر هم مسافر از طریق راه‌آهن یزد جابه جا شوند که یک میلیون نفر مسافرین مبدا مقصد استان یزد هستند.
مدیرکل راه آهن استان خاطرنشان کرد: راه‌آهن یزد در یک شبانه روز شاهد تردد 120 رام قطار است و سال گذشته 10 میلیون چرخ واگن روی خطوط استان چرخید و به حمدالله مشکل زیادی نداشتیم.
داودی با اشاره به اینکه مسئولان راه‌آهن سعی کردند در حوزه‌های مختلف از جمله کانون‌ها اقدامات لازم را انجام دهند گفت: از جمله فعالیت‌های صورت گرفته، ایجاد کانون مساجد در مسجد راه‌آهن بود که توانست رتبه نخست در یزد را ازآن خود کند.
وی ادامه داد: علاوه بر این سعی شد که دوره‌های مختلف آموزشی از مباحث فرهنگی و خانوادگی و همچنین مباحث آموزش فنی و کارآفرینی ویژه خانواده‌های کارکنان راه‌آهن برگزار شود.
مدیرکل راه‌آهن یزد با تاکید بر اینکه عملکرد امسال راه آهن استان خوب بود افزود: در حیطه حمل بار تاکنون توانسته ایم حدود 11 درصد و در بخش حمل مسافر حدود هشت درصد رشد را شاهد بودیم.
داودی بیان کرد: ضریب اشغال قطارها هم در این دو، سه سال سبب شد که به ندرت تقلیل سرعت در قطارها رخ دهد و شاید به دلیل مشکل در قطار این اتفاق بیفتد.
وی تصریح کرد: استقبال‌های بسیار خوبی از قطارهای مسافربری یزد شده است و واگن‌های مسافربری تعویض شد و در قطارهای مسافربری از واگن‌های نو ساخت ایران استفاده شد.
مدیرکل راه آهن یزد با اشاره به اینکه ظرفیت خطوط استان در حال حاضر تکمیل شده است گفت: بحث ایجاد خط دوم را هم در فاز اول در حال انجام است.
داودی با اشاره به اینکه راه آهن استان به شدت از ایجاد شرکت حمل و نقل ریلی در یزد استقبال می‌کند گفت: پیگیری‌های زیادی انجام شد اما کسی قبول نکرد که شرکتی در یزد ایجاد کند در حالیکه استان‌های کرمان و اصفهان شرکت اختصاصی دارند.
وی از اجرای پروژه مسقف ایستگاه راه آهن یزد خبر داد و عنوان کرد: این پروژه با اعتبار 60 میلیارد ریال در استان اجرا شد و در دهه فجر افتتاح می‌شود.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.