به گزارش ایرنا ، سید مصطفی فاطمی چهارشنبه شب در نشست راهبردی شهرستان میبد که با هدف هماهنگی برگزاری جشن زیلو برگزار شد ، افزود: شهر میبد در حوزه های مختلف پتانسیل های خوبی را با توجه به افرادی که درشهرستان تا به حال فعالیت داشته اند و توانسته اند با تبحر در رشته ای آن را به صورت شاخص مختص به میبد معرفی کنند ، دارد.
وی افزود : یکی از این حوزه ها در شهرستان میبد با توجه به پایگاه پژوهشی که دارد و باید با کار فرهنگی شناخت مردمی را نسبت به آن بالا برد میراث فرهنگی است .
مدیر کل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در ادامه به هماهنگی انجام شده برای تاسیس دبیرخانه زیلو و نیز برگزاری جشن جهانی زیلو به صورت جشنی مردمی با حضور کارشناسان شورای جهانی صنایع دستی و مسئولین کشوری اشاره کرد.
فرماندارمیبد نیز گفت : زیلوی میبد جهانی شد اما با حضور و همراهی مردم ، چون بدون حضور مردم و به تنهایی چنین کار شاخصی میسر نمی شد.
حسین فلاح با تشکر از نگاه خوب کارشناسی و بلند مدت در حوزه نرم افزاری اظهار امیدواری کرد با تامین اعتباری که می شود از نگرانی ها و دلمشغولی ها در این ارتباط کاسته شود.
رئیس دانشگاه آزاد میبد هم دراین نشست به لزوم حفظ صنایع دستی و بافت های تاریخی کم نظیر میبد که می تواند بسیار درآمد زا باشد ، اشاره کرد.
حسین اعرافی تصریح کرد: با حفظ این آثار و جلوگیری از تخریب آنها می توان شهرستان میبد را در سطح کشور و حتی در دنیا تاثیر گذار فرهنگی کرد.
مرکز شهرستان 104هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.