به گزارش ایرنا دفتر یادشده شده در مرکز خلاقیت و فناوری نوین شهری شهرداری یزد راه اندازی شد.
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سیاست تمرکززدایی این نهاد افزود: در این دفتر تمام اهداف کمیسون دنبال می شود.
حجت الله ایوبی ایجاد هماهنگی بین دستگاه های مختلف، شناسایی شخصیت های برجسته ، فعالیت در عرصه های آموزشی ، فرهنگی و هنری را از جمله وظایف این دفتر اعلام کرد.
وی ادامه داد: این نمایندگی در واقع وظایف کمیسیون ملی را در استان ها در زمینه فعالیت های مرتبط با ثبت ، نظارت و پایش رصد می کند.
ایوبی اظهار داشت: ساختار دفتر یادشده شورای راهبری است که مهمترین نهاد ،تصمیم گیری در این دفتر است که ریاست آن به عهده استاندار و نایب رییس هم شهردار این شهر خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: رییس شورای علمی این دفتر علی اصغر سمسار یزدی انتخاب شد و شورای اجرایی و رییس دفتر منطقه ای یادشده با جلساتی که با استاندار و شورای شهر و مدیران استان خواهیم داشت انتخاب می شود.
ایوبی در مورد راه اندازی دفتری مشابه در سایر استان ها خاطر نشان کرد:برنامه ای برای توسعه نداریم البته با استفاده از ظرفیت‌های موجود استا‌ن‌ها تعداد محدودی دفتر ایجاد خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: یزد شهر ویژه در بین شهرهای ایران است و نخستین شهری است که 200 هکتار از 750 هکتار بافت تاریخی آن در تیرماه 1396 به ثبت جهانی رسیده است.
ایوبی افزود: یزد مورد توجه کمیسیون ملی یونسکو هم در ایران و سازمان یونسکو در جهان است.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.