به گزارش ایرنا ، این جشنواره به مناسبت 29 دی ماه روز ملی هوای پاک از سوی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اردکان توسط دانش آموزان مدرسه 22 بهمن برگزار شد.
دراین ویژه برنامه بر اشاعه فرهنگ حفظ محیط زیست و توجه به هوای پاک به خانواده ها و جامعه توسط دانش آموزان تاکید شد.
دانش آموزان در این جشنواره با نصب بادبادک ها با شعارهایی نظیر هوای پاک، مسئولان و مردم ، آسمان آبی زمین پاک ، ما به طبیعت پاک نیاز داریم ، مامان بابا ما هوای پاک می خواهیم ، زمین پاک هوای پاک حق همه ماست و ... بر روی دیوار به اهمیت این روز پرداختند .
در این آیین دانش آموزان به خواندن مقاله ، سرود دسته جمعی با موضوع هوای پاک پرداختند .
در سال 1374 تشدید آلودگی هوای چند کلانشهر ایران از جمله تهران، اراک، اصفهان، اهواز، مشهد و شیراز، مسئولان ستاد اجرایی کاهش آلودگی هوا را بر آن داشت تا بمنظور ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه، روز ۲۹ دی را به عنوان روز ملی هوای پاک به شورای فرهنگ عمومی کشور پیشنهاد کنند که این پیشنهاد مورد موافقت این شورا قرار گرفت.
از آن سال تاکنون 29 دی در تقویم ایران به عنوان روز هوای پاک نامگذاری شده است و از آنجا که راهکار اصلی کاهش آلودگی هوا ، مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی بین بخشی می باشد، اجرای برنامه هایی در این روز می تواند تلاش ها برای کاهش آلودگی هوا و گام برداشتن جهت رسیدن به هوای پاک را مضاعف کند.
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.