به گزارش ایرنا محسن طالعی روز پنجشنبه در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی عقدا افزود: راه‌اندازی کتابخانه سیار نیازمند حمایت مردم، خیران و مسئولان برای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در بین عموم مردم است.
وی اضافه کرد: هدف از این کار فرهنگ‌سازی برای کتاب و کتاب‌خوانی، انس کودکان و نوجوانان با این مقوله است.
بخشدار عقدا تصریح کرد: اگر فرهنگ کتاب‌خوانی در زندگی مردم و به‌ویژه نسل نوجوان و جوان جایگزین بیشتر تفریحات ناسالم شود، بسیاری از معضلات اجتماعی رفع خواهد شد.
طالعی در ادامه فعالیت کتابخانه مزرعه نو را شایسته تقدیر خواند و گفت: وجود این مکان‌های فرهنگی در هر روستا نشان از رشد و بالندگی مردم آن منطقه دارد و نیاز است دهیاری‌ها در جهت رفع مشکلات آن همت گمارند.
رقیه هاشمی، مسئول کتابخانه بقیه‌الله الاعظم ضمن خرسندی از حضور مسئولان در کتابخانه، اختصاص فضای مناسب‌تر برای کتابخانه و کمبود منابع را از مشکلات اصلی کتابخانه عنوان کرد.
سپس با حضور مصطفی قطب‌زاده،‌ نماینده کتابخانه وزیری یزد، درباره راه‌اندازی کتابخانه سیار در این بخش بحث و مقرر شد با کمک گرفتن از ظرفیت صنایع وسیله نقلیه آن خریداری شود و با همکاری نهاد کتابخانه‌ها و کتابخانه وزیری نیروی انسانی و منابع آن تأمین شود.
بخشدار عقدا و اعضای انجمن این شهر با حضور در کتابخانه بقیه‌الله مزرعه نو با بررسی مشکلات کتابخانه‌های عمومی بخش از مسئول کتابخانه مزرعه نو تقدیر کردند.
در این نشست که اعضای شورای شهر و دهیار روستای مزرعه نو نیز حضور داشتند،‌ گوشه‌ای از برنامه‌ها و فعالیت‌های اجراشده در کتابخانه روستا به نمایش گذاشته شد و از این کتابخانه به‌عنوان کانون فعال فرهنگی روستا یاد شد.
در این نشست از زحمات هاشمی، مسئول کتابخانه مزرعه نو با اهدای لوح سپاس و هدیه‌ای تقدیر شد.
کتابخانه عمومی بقیه‌الله الاعظم مزرعه نو امسال به‌عنوان کتابخانه برتر روستایی استان یزد شناخته شد و در جشن استانی موردتقدیر قرار گرفت.
تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان حدود پنج هزار نفر است و هم‌اکنون 13 باب کتابخانه عمومی در اردکان فعال است و 140 هزار نسخه کتاب در مخزن کتابخانه‌های عمومی موجود و نگهداری می‌شود.
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544 / 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.