علی اصغر نوری شادکام روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پرداخت این وام با مبلغ جدید و ایجاد فرصت شغلی منوط به تخصیص و پرداخت 100 درصدی تسهیلات مصوب کمیته فنی شهرستان بافق و کارگروه اشتغال استان یزد خواهد بود.
وی افزود: یکی از برنامه های مهم دولت ایجاد اشتغال پایدار و پرداخت تسهیلات روستائی است که در این زمینه از ابتدای طرح( پارسال) در مجموع 63 طرح با مبلغ 44 هزار و 100 میلیون ریال و فرصت شغلی 185 نفر در کمیته های فنی شهرستان بافق و کارگروه اشتغال استان یزد تصویب و به بانکهای توسعه تعاون ،پست بانک، کشاورزی،و صندوق کار آفرینی امید معرفی انجام شد.
این مسوول بیان کرد: 30 طرح با مبلغ 105 هزار و 100 میلیون ریال و فرصت شغلی 11 نفر در بانکهای عامل در دست بررسی است و 33 طرح با مبلغ 41 هزار 800 میلیون ریال و فرصت شغلی 75 نفر در این بانکهای عامل تصویب شد.
نوری شادکام در ادامه گفت: تاکنون 27 طرح با مبلغ نزدیک به 390 هزار میلیون ریال و فرصت شغلی 69 نفر نسبت به عقد قرارداد اقدام کرده و بانک در حال پرداخت تسهیلات است.
وی افزود: البته تعداد 16 طرح در مجموع با 16 هزار و 900 میلیون ریال به صورت کامل پرداخت شده و بقیه طرح ها به صورت مرحله ای پرداخت خواهد شد .
این مسوول با بیان این که تسهیلات یاد شده با نرخ 6 درصد و دوره بازپرداخت 6 سال و دوره مشارکت 2 ساله است خاطرنشان کرد: این اقدام بهترین فرصت برای احیا و رونق محدد و همچنین شکوفایی و تحقق اقتصاد مقاومتی در روستا ها خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات در حوزه کشاورزی و دام وطیور با رویکرد اصلاح الگویی کشت و همچنین پرورش نژادهای اصلاح شده دام بوده است بیان کرد: در این حوزه همچنین خدمات، صنعت اکوتوریسم به ویژه کشت گیاهان کم آب خواه ،گردشگری و بوم گردی نیز مورد توجه قرار گرفته شده است .
شهرستان بافق دارای یک بخش، سه دهستان، 28 شورای اسلامی روستایی ، 26 دهیاری مصوب و 105 روستا و آبادی است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد.
7543/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.