به گزارش ایرنا ، محمد فاتحی روز چهارشنبه در مجمع عمومی عادی سهامداران این شرکت اظهار داشت: هم اکنون 461 روستای بالای 20 خانوار با 271 هزار نفر جمعیت روستایی زیرپوشش خدمات رسانی شرکت آبفار قرار دارد.
وی افزود: آب مورد نیاز این روستاها از طریق296 حلق چاه،22 دهنه چشمه ،44 رشته قنات و4 مورد آب سطحی تامین می شود.
مدیرعامل شرکت آبفار یزد تصریح کرد: تعداد 70 روستا با جمعیتی نزدیک به80 هزار نفر از آب انتقالی استفاده می کنند که در زمان های تخریب خط لوله انتقالی و بحران آب از طریق تانکرهای سیار آبرسانی می شوند.
فاتحی درباره وضعیت بودجه این شرکت هم گفت: در سال گذشته جمع کل بودجه تخصیص یافته تملک دارایی411 میلیارد ریال بوده که در مجموع 66 درصد از بودجه مصوب را در بر می گیرد.
وی در پایان ، کمبود نیروی انسانی ، روند رو به رشد بازنشستگی در این شرکت و عدم امکان استخدام نیروی جدید ، ادامه بحران خشکسالی در استان یزد و فرسودگی بیش از حد شبکه ها که موجب هدر رفت آب می شود را از چالش ها و بحرانهای آبفار عنوان کرد.
استان یزد بر اساس سرشماری سال 1397 ، یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 15 درصد آن ساکن روستاها و مابقی در شهرها سکونت دارند.
طی خشکسالی های حدود 2 دهه اخیر ، بسیاری از روستاهای استان یزد با کاهش شدید آب سفره های زیرزمینی مواجه شده که در نتیجه آن ، مهاجرت به شهرها و خالی از سکنه شدن روستاها افزایش یافته است.
1968/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.