به گزارش ایرنا، محمدعلی طالبی در نشست کارگروه تنظیم بازار استان اظهار داشت: مردم نسبت به شرایط امروز تا حدودی توجیه هستند و با دلیل افزایش قیمت ها هم آشنایی دارند ولی در جریان خیلی از عملکردها نیستند.
وی افزود: ضروری است، مسئولان گزارش نظارت بر بازار و کاهش قیمت ها را از طریق رسانه ها و تریبون های عمومی ارائه کنند تا همنوایی لازم و احساس مشترک در میان دستگاه ها با نخبگان، رسانه ها و مردم ایجاد شود.

** برخورد جدی با ضعف نظارت و کم کاری دستگاه ها
استاندار یزد تصریح کرد: سال 1397 رو به پایان است،آنچه قابل تحمل نیست ضعف نظارت و کم کاری دستگاه هاست که ممکن است در تنظیم بازار رخ دهد باید در این بخش با تسامح و جدیت برخورد شود.
طالبی اضافه کرد: نظارت موضوعی نیست که بر عهده یک‌نهاد باشد بلکه کاری جمعی است، انتظار داریم اتحادیه‌های صنفی فعال‌تر ورود کنند، هرچه نظارت‌ها به بخش غیردولتی واگذار شود، تأثیرگذارتر خواهد بود .
وی با بیان اینکه نباید قیمت های مصوب بالاتر از میانگین کشوری باشد، اضافه کرد: در کنار تلاش برای کاهش قیمت تولید ، شفافیت در همه فعالیت ها به منظور جلوگیری از اتهام زنی به برخی دستگاه ها مدنظر باشد.

** ایجاد شبکه توزیع خرد کالاهای تنظیم بازار برای محرومان
طالبی بر ایجاد شبکه های توزیع مناسب برای دسترسی اقشار مختلف جامعه به کالاها تنظیم بازار تاکید کرد و یادآور شد: شبکه ای هم برای توزیع خرد کالاها برای طبقات محروم در مناطق کمتر برخوردار شهر یزد و سایر نقاط استان طراحی شود.
استاندار یزد با تأکید بر لزوم تقویت نظارت بر بازار و اطلاع رسانی نظارت ها ادامه داد: باید برنامه ای مدون درباره وظایف بخش های مختلف تهیه و در بحث قیمت ها نیز به کمیته ها تفویض اختیار داده شود.
تهیه تسهیلات مورد نیاز برای تهیه میوه شب عید ، تسریع در ثبت شفارش نهاده های دامی، استفاده از ظرفیت های غیرفعال بخش تولید فرآورده های دام و طیور ،نظارت بر خروج دام و طیور از استان و شفافیت در توزیع گوشت و نظارت بر قیمت شکر از دیگر مباحث مورد تأکید طالبی بود.
استاندار یزد در ادامه درباره ذخیره سازی کالاهای اساسی در انبارها اشاره کرد و اظهار داشت: باید در این خصوص به تبعات اجتماعی و امنیتی مباحثی همچون ذخیره انبار کالا توجه جدی داشت تا درگیر حاشیه ها نشویم.

** عمده اعتراض ها به تفاوت قیمت هاست
همچنین بازرس کل استان یزد گفت: عمده اعتراض مردم بیشتر از اینکه به افزایش قیمت ها مربوط باشد از آن تفاوت قیمت کالاست.
حجت الاسلام اکبر طالبی چاهوکی افزود: باید نظارت ها بیشتر در این بخش متمرکز و به این خواسته مردمی رسیدگی شود.
در این جلسه گزارشی از وضعیت قیمت مرغ ، تخم مرغ ، گوشت قرمز ، میوه ، شیر ، لاستیک و شکر ، نهاده های دامی و نظارت بر بازار توسط رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیران کل هر بخش ارائه شد.
1968/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.