کار به جایی رسیده که حتی برخی چهره های خوشنام و باتجربه در نبود یا کمبود رسانه ها و خبرنگاران تحلیل کننده مسابقات هندبال، دست به قلم شده و درباره مشکلات داوری و قضاوتهای ضعیف برخی مسابقه ها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مطلب می نویسند.
البته در این بین، برخی مربیان و مسئولان تیم ها برای سرپوش گذاشتن بر ضعف های فنی و مدیریتی خود پس از باخت، انگشت اتهام را به سمت داوران بی غرض مسابقه نشانه می روند که بدعت شدن این موضوع در هندبال کشورمان بسیار خطرناک است.
با این حال شاهدیم حتی برخی تیمهایی که مصاف آنها به تساوی یا پیروزی ختم می شود، باز هم به قضاوت داوران اعتراض دارند که این خود گویای ضعف مشهود داوری در مسابقات هندبال است که باید چاره اندیشی شود.
به طور حتم چرایی اتفاقات کنونی در داوری مسابقات هندبال را باید در نهاد متولی آن (کمیته داوران) و مدیریت عالی فدراسیون هندبال جست و جو و رفع کرد.
پرسشی که در این بین مطرح می شود اینکه آیا فعالیت همزمان یک نفر به عنوان رئیس کمیته داوران فدراسیون، رئیس هیات استانی و داور مسابقات مختلف شیوه ای مناسب و حرفه ای در هندبال است؟
قرار است انتخابات ریاست فدراسیون هندبال به زودی برگزار شود و یکی از مطالبه های جدی اعضای خانواده هندبال از رئیس آینده، ساماندهی اوضاع داوران و تلاش در راستای بهبود کیفیت قضاوت رقابتهای مختلف است.
امید می رود با انتخاب رئیس شایسته سالار و خردگرای فدراسیون هندبال، شاهد کاهش محسوس مشکلات داوری مسابقات مختلف در هندبال کشورمان باشیم؛ موضوعی که تحقق آن انگیزه فعالیت و تلاش برای پیشرفت را نه فقط در بین داوران، بلکه برای سایر بخش های از جمله ورزشکاران، مربیان، ناظران و حامیان مالی نیز دوچندان می کند.
یادداشت از: سعید صادقی مقدم
7532/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.