رئیس شورای شهر یزد با انتقاد از رویه طولانی مدت در تایید یا رد حکم شهردار منتخب شورای شهر گفت: بلاتکلیفی شهر یزد در گرو وزارت کشور است و رسما شورای شهر کاری نمی‌تواند انجام دهد.

غلامعلی سفید در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایلنا با اعلام اعتراض به عدم پاسخ دهی وزارت کشور جهت تایید انتخاب شهردار یزد اظهار داشت: وزارت کشور شهردار معرفی شده را تایید کند و بیشتر از این مردم را معطل نگذارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه حکم شهردار یزد را نه تایید و نه رد می‌کنند ادامه داد:  شورای شهر به وظیفه خود عمل کرده و شهردار را انتخاب و معرفی کرد اما وزارت کشور هیچ پاسخی به این انتخاب شورای شهر نداده است.

وی با تاکید بر اینکه ما نیز به این روند معترضیم و وزارت کشور باید پاسخگوی شورا باشد گفت: بعد از انتخاب شهردار از سوی شورای شهر، بر اساس قوانین تنها 10 روز مهلت دارند تا تایید یا رد کنند در حالی‌که امروز یک ماه گذشته و هنوز پاسخی به شورا نداده اند.

سفید اظهار داشت: حتی اگر رد شده باشد باید با ذکر دلایل به شورا اعلام کنند و شورا در صورت اعتراض، به وزارت کشور اعلام می کند و در نهایت شورای حل اختلاف مرکزی، موضوع را بررسی و نظر شورا تائید می شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه اکثر ادارات مهم استان یزد با سرپرستی اداره می‌شود و اکنون فرمانداری سرپرست هم ندارد افزود: مطمئنم روزی ضربات این حرکات را مردم خواهند خورد و ظلم در حق مردم شهر یزد شایسته نیست و بهتر است این روند متوقف شود.

سفید عنوان کرد: اگر قرار باشد نفراتی توسط شورای شهر انتخاب شوند و شورا نتواند کاری انجام دهد پس لازمه وجود شورا چیست لذا درخواست داریم تا آنها بگویند شهردار چه کسی باشد و بارها گفتیم دو کاندیدا داشتیم که اولی را از شهر فراری دادند و کاندید دوم ما هم که با رای اکثریت انتخاب شده حکم آن معطل مانده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.