به گزارش ایرنا محمدرضا تابش روز دوشنبه در بازدید از موزه گنجینه ایثار و شهادت اردکان همزمان با 18 آذر 1370 سالروز معرفی عراق به‌عنوان مسئول و آغازگر جنگ از طرف سازمان ملل متحد افزود: استقلال، امنیت و عزت کشور مدیون ازخودگذشتگی آنان است و مردم نیز از هر قشر و گروهی، خود را دل‌بسته و وابسته ایثارگران می‌دانند.
وی اضافه کرد: تکریم و تعظیم شهدا و پاسداری از ارزش‌های فرهنگی کشورمان وظیفه سنگینی است که پایبندی و احترام به آن و انتقال این ارزش‌ها به نسل‌های آینده، اهمیت دوچندان دارد.
نماینده مردم اردکان بابیان اینکه ایجاد یادمانی از شهدای شهرستان در قالب گنجینه ایثار و شهادت اقدامی پسندیده است تصریح کرد: اردکان مفتخر به وجود شهدا و سرداران بزرگی است که به نظرم باید انسجام لازم برای ایجاد مجموعه‌ای درخور و یکپارچه در این خصوص در نظر گرفته شود.
در این بازدید، امام‌جمعه اردکان و مدیر گنجینه گزارشی از روند ایجاد این مجموعه ارائه کردند و برخی از مسائل و مشکلات آن را تشریح کردند.
در ادامه، تابش از بخش‌های مختلف گنجینه ایثار و شهادت بازدید کرد و ضمن استماع گزارش هر بخش، به ذکر خاطره خود از دوران انقلاب و جنگ تحمیلی و حضور در جبهه‌ها و هم‌نشینی با برخی شهدای شهرستان پرداخت.
در گنجینه ایثار و شهادت اردکان سیر تاریخ صدساله ایران به نمایش گذاشته‌ شد و در محل سابق ساختمان بیمارستان قلب اردکان دایر است.
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.