نماینده سابق یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بحرانی آب در استان یزد و تعرض‌های مداوم به خط لوله آب انتقالی گفت: متاسفانه وعده‌های آبی مسئولان کشور برای استان یزد محقق نشده است.

محمدصالح جوکار در گفت‌و گو با ایلنا اظهار داشت: مردم یزد بدنبال ایجاد دردسر نیستند  اما این پذیرفتنی نیست که آب و مایه حیات شان  که زندگی مردم به آن وابسته است قطع شود و زندگی را از مردم سلب کند.

وی با بیان اینکه امنیت خطوط انتقال آب به عهده وزارت کشور است و شورای امنیت باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند ادامه داد: اینکه نتوانیم امنیت خط لوله را تامین کنیم و برخی با تعرض به خط انتقال برای کشور خسارت ایجاد کنند نشان می‌دهد که این موضوع جدی گرفته نشده و مماشات می‌کنند.

نماینده سابق یزد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم برخورد جدی با تخریب کنندگان خط لوله آب انتقالی به یزد اضافه کرد: مسئولان باید این موضوع را جدی بگیرند و فریاد بی آبی یزد را بشنوند و با عاملان این مسئله باید برخورد  شود.

وی با بیان اینکه مطرح شده یزد در شورای امنیت متعهد شده تا پیگیری قضایی و حقوقی در زمینه حملات متعدد به خط لوله آب نداشته باشد گفت: تعرضات مداوم به خط لوله آب یزد قطعا در آینده عواقب جدی‌تری دارد و اینکه آب شرب مردم یزد دستخوش برخی نظرات و افکار شود قطعا باید کمیسیون امنیت ملی مجلس ورود کند و در این باره اقدام عملی کند.

نماینده سابق یزد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بحث آب از موضوعات جدی در استان یزد است اظهار داشت: اگر بخواهیم در این زمینه اقدام جدی داشته باشیم و رشد خوبی برای استان ارمغان بیاوریم قطعا باید موضوع تامین آب باشد.

وی با تاکید بر اینکه در شش سال گذشته اقدام جدی برای تامین آب استان یزد صورت نگرفته ادامه داد: خط دوم آب که تعطیل شده و اجرای آن متوقف است، انتقال آب از خلیج فارس هم  که در سال 94  رئیس جمهور وعده تخصیص آن را  دادند متاسفانه تحقق نیافت.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.