به گزارش ایرنا، در این اجلاس، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به اهمیت فرهنگ سازی در خصوص دعوت به نماز اشاره کرد و گفت: تحقق این امر مهم به عزم جدی همگان نیاز دارد.
آیت الله محمدرضا ناصری افزود: گسترش فرهنگ نماز در جامعه و بین جوانان سدی در برابر توطئه های فرهنگی دشمن است.
همچنین سرپرست استانداری یزد گفت: همه مراکز فرهنگی و تبلیغی و دستگاه ها باید با همکاری هم برای ترویج نماز و اقامه آن بیش از گذشته اقدام کنند.
محمدعلی طالبی افزود: گسترش فرهنگ نماز از مسائل مهمی است که باید همه افراد و گروه ها در انجام آن همکاری کنند.
در ادامه امام جمعه مهریز گفت: فرهنگ اقامه نماز باید از همان ابتدای سن تکلیف با فرهنگ سازی انجام شود.
حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی بر همکاری مردم و تشکل های دینی و دستگاه های فرهنگی و تبلیغی برای فرهنگ سازی نماز دعوت به همکاری کرد.
در این مراسم همچنین فرماندار مهریز و رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد به اهمیت برگزاری اینگونه اجلاس ها و همکاری مردم و تشکل ها در ترویج نماز در جامعه تاکید کردند.
اجلاس استانی نماز با عنوان پیش اجلاس سراسری نماز که هر سال در یکی از استان های کشور برگزار می شود، با هدف تجلیل از فعالان عرصه نماز در استان ها برگزار خواهد شد.
این اجلاس با هدف تجلیل از فعالان عرصه نماز در طول سال و از بین همه اقشار که طی نامه نگاری به ادارات معرفی می شوند و همچنین تجلیل از دستگاه های دولتی در بحث نماز و ارزیابی و امتیاز بندی در سه سطح دستگاه های شایسته تقدیر ویژه، شایسته تقدیر و دستگاه هایی که تذکر داده شده برگزار شد.
همچنین در این اجلاس از معلمان نمونه، دانش آموزان، اساتید دانشگاه، دانشجویان، کارگران و حوزویان که در امر نماز فعال و در ارزیابی ها برتر شده بودند مورد تقدیر قرار گرفتند.
تاکنون اجلاس های استانی در یزد، میبد و بافق برگزار شده و چهارمین اجلاس استانی نماز با شعار دعوت به شیوه های نماز به میزبانی مهریز برگزار شد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.