سید جلال حسینی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مبلغ برای 100 نفر از افراد تحت پوشش جویای کار در بخش‌ های خدماتی ، کشاورزی ، دامداری و صنفی در نظر گرفته شد.
وی بابیان اینکه کارفرمایانی که در مناطق روستایی و عشایری بتوانند با به‌کارگیری مددجویان کمیته امداد امام (ره) در حوزه‌های مختلف تولیدی بخش کشاورزی و دامداری اقدام کنند، اظهار داشت : کارفرمایان می‌توانند از بسته حمایتی این نهاد به ازای هر فرصت شغلی 500 میلیون ریال دریافت کنند.
این مسئول ادامه داد: از ابتدای سال 1397 تاکنون برای ایجاد فرصت‌های شغلی 92 نفر از مددجویان این نهاد در قالب کارآفرینی و پایدارسازی طرح‌های اشتغال‌زا آموزش‌های لازم را فرار گرفتند.
رئیس کمیته امداد امام ابرکوه خاطرنشان کرد: در 6 ماهه نخست سال 1397، هفت میلیارد و 500 میلیون ریال وام قرض‌الحسنه به 40 مددجوی متقاضی برای توانمندسازی، خودکفایی و اشتغال‌زایی در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری، تولید فرش دستباف ، خیاطی ، صنعتی ، خدماتی و صنفی پرداخت شد.
حسینی با اشاره به اهمیت و توجه به ایجاد اشتغال مددجویان ، تصریح کرد: پرونده 50 نفر از مددجویان جویای کار در شورای اشتغال شهرستان مصوب شد و برای دریافت وام به بانک‌های عامل معرفی شدند.
این مسئول یادآور شد: برای توانمندسازی افراد تحت پوشش ، با همکاری فرمانداری، بخشداری‌ها، با پرداخت وام خوداشتغالی ، زمینه اشتغال افراد تحت پوشش در مناطق روستایی و عشایری فراهم خواهد شد .
هم‌اکنون هزار و 400 خانوار مددجو و نیازمند در قالب 2 هزار و 192 نفر از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.