به گزارش ایرنا ، مدیرکل اتحادیه کشاورزی COTECNIA اسپانیا در این جلسه گفت: آمادگی همکاری در زمینه های مختلفی همچون کشاورزی ، تکنولوژی و سیستم ها ، لقاح دام ، پرورش دام هایی مورسیا و گوشت گوساله و گوسفند با یزد وجود دارد.
آنتونیو والس افزود: بخشی از کشور اسپانیا با مشکل مواجه شده به همین دلیل با کمک دولت و بانکها ، تسهیلاتی با سود 1.75 درصد پرداخت می کند.
در ادامه برخی از روسای اتحادیه های کشاورزی و دامی اسپانیا نکاتی را درباره ظرفیت های موجود شرکت های خود ارائه کردند.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد هم گفت: رابطه یزد با اسپانیا عمدتا در حوزه های صنعت و معدن بخصوص در صنایع کاشی و سرامیک و فولاد است که در سالهای گذشته شکل گرفته است.
سیدحسین دشتی با اشاره به سفر چندی قبل سفیر اسپانیا به یزد تصریح کرد: یکی از توافقات این سفر حضور هیأت کشاورزی و کاری اسپانیا برای توسعه تجارت و ارتباطات است.
وی به تلاش برای خواهر خواندگی یک شهر اسپانیا و یک شهر یزد که در حوزه کاشی فعال است اشاره کرد و افزود: با توجه به نزدیکی اسپانیا به بازار اروپا ، شناخت نیازمندی های ایران و یزد می تواند به توسعه روابط تجاری و کشاورزی کمک کند.
مدیرکل امور اقتصادی استانداری یزد ادامه داد: به همین دلیل چند پیشنهاد از جمله ظرفیت بسته بندی و صادرات محصولات کشاورزی یزد همچون خشکبار ، زعفران و پسته برای اتحادیه های اسپانیایی مناسب است.
دشتی به واردات عمده نهاده های دامی یزد از خارج کشور اشاره کرد و گفت: این امکان برای اسپانیا و تولیدکنندگان کشاورزی آن در صدور نهاده ها به یزد وجود دارد ضمن آنکه تبادل اطلاعات ، تکنولوژی و سیستم های کشاورزی ظرفیت خوبی برای تبادلات خواهد بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد در حاشیه این جلسه در گفت و گو با ایرنا با تشریح ظرفیت های این استان در حوزه های کشاورزی و دامی گفت: با توجه به آمادگی برای پذیرش سرمایه گذاری خارجی ، می توانیم زمین و آب را در اختیار شما قرار دهیم.
سیدجمال سجادی پور افزود: پیشنهاد می کنم تفاهم نامه ای برای تقویت روابط میان یزد و اتحادیه های کشاورزی اسپانیا بسته و ارتباطات تقویت شود.
وی ادامه داد: همچنین اگر اتحادیه های اسپانیایی بتوانند یک مرکز پرورش دام 'مورسیا' در یزد ایجاد کنند می تواند زمینه افزایش واردات این نوع دام را در ایران فراهم کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد تصریح کرد: با توجه به اینکه یزد یک استان خشک است و نهاده های دامی شامل ، جو ، ذرت و انواع نهاده های دامی را از خارج وارد می کند شرکتهای اسپانیایی ظرفیت های خوبی در این خصوص اعلام کردند که می تواند پیگیری شود.
سجادی پور ادامه داد: درباره تامین دام سبک هم ظرفیت اسپانیا که می تواند در روند اقتصادی کردن دام در استان موثر باشد بخش خوبی برای گسترش روابط و بستن تفاهم نامه وجود دارد.
وی با بیان اینکه برای مقدمه این کار ، یک کار تجاری مشترک با اسپانیا در حال انجام است، گفت: این کار شامل واردات یکهزار و 200 رأس دام سبک از نژاد پرتولید به نام ' مورسیا' از اسپانیاست که می تواند زمینه ای برای نجات روستاهای استان یزد و اقتصادی کردن تولید در این مناطق باشد.
وی خاطرنشان کرد: قرارداد و تأمین ارز این کار انجام شده و احتمالا طی یک تا 2 ماه آینده این تعداد دام به استان یزد وارد می شود.
چهارم مهرماه امسال ، سفیر اسپانیا در ایران در سفر به این استان بابیان اینکه زمینه‌سازی و تعامل باهدف توسعه مبادلات اقتصادی یزد و کشورش در حال انجام است، گفته بود: تمام تلاش ما زمینه‌سازی برای توسعه سرمایه‌گذاری و انجام توافق‌های لازم است.
' ادواردو لوپز بوسکتس' با اشاره به سابقه فعالیت‌های مشترک ایران و کشورش و هدف از سفر به یزد افزود: این استان بر مبنای ظرفیت‌هایی که در حوزه‌های مختلف دارد به‌عنوان یکی از شهرهای مهم ایران در توسعه همکاری‌ها از سوی اسپانیا محسوب می‌شود.
استان یزد به عنوان دومین استان معدنی، چهارمین منطقه صنعتی و جزو 10 استان برتر صادراتی ایران، 800 کالای متنوع تولید می کند.
50 درصد از سنگ‌آهن ،17 درصد فولاد، بیش از 50 درصد کاشی و سرامیک و 27 درصد نساجی کشور در این استان تولید و عرضه می‌شود.
1968/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.