حجت‌الاسلام محمد فخرالدینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امام حسین (ع) هدف اصلی قیام خود را تحقق امر به ‌معروف و نهی از منکر در جامعه ذکر کرد و این نشان‌دهنده اهمیت موضوع است.
وی با اشاره به اینکه عاشورا و شهادت سیدالشهدا (ع) درس‌ها، عبرت‌ها و پیام‌های مختلفی به همراه دارد، ادامه داد: در صدر همه اهداف، تلاش همگان برای تحقق این واجب الهی است.
این مسئول فرهنگی اظهار داشت: اگر همه مردم در انجام امر به‌ معروف و نهی از منکر خود را مسئول بدانند قطعاً جلو بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی گرفته می‌شود.
فخرالدینی بابیان اینکه به‌رغم اهمیت موضوع در جامعه همانند سایر واجبات الهی به آن توجه نمی‌شود از مردم و مسئولان خواست تا با فرهنگ سازی در گسترش آن، وظایف خود را انجام دهند.
وی تصریح کرد: راه مقابله با معضلات فرهنگی و اجتماعی و به‌خصوص تهدید نرم در اجرای عملی امر به ‌معروف و نهی از منکر در جامعه است که باید نگاه ویژه به آن داشت.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد دیگر درس‌های عاشورا را، ظلم‌ستیزی ، توجه به نماز، فداکاری در راه مکتب، بردباری، وفاداری، حفظ عفاف و پاسداری از حجاب و دفاع از ارزش‌ها ذکر کرد.
فخرالدینی از مداحان و مبلغان دینی برای تبیین اهداف و فلسفه قیام امام حسین (ع) به مردم و جوانان در ماه های محرم و صفر تأکید کرد.
هم اکنون ستاد اجرایی امر به ‌معروف و نهی از منکر در استان یزد فعالیت دارد.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان سال 1395، یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها ،آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می کنند.
7536/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.