به گزارش خبرنگار ایرنا فرماندار آستارا عصر شنبه در آئین افتتاح همزمان طرح های تقویت برق در روستای بیجاربین این شهرستان گفت: بیشتر طرح های برق رسانی و بهسازی راه ها در روستاها اجرا می شود و نشانگر توجه دولت به مناطق مرزی است.
یونس رنجکش افزود: آستارا علاوه بر جمعیت ثابت، سالانه میزبان چند میلیون گردشگر داخلی و خارجی است و طرح های عمرانی در این شهرستان باید با نگاه ملی اجرا شود.
ستار آقایی پور رئیس اداره برق آستارا نیز گفت: با اجرای 11 طرح تقویت برق با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد و 110 میلیون ریال، مشکل افت ولتاژ برق 16 هزار خانوار شهری و روستایی این شهرستان برطرف شد.
وی افزود: آستارا دارای 49 هزار مشترک برق است و 71 درصد آن مسکونی، 17 درصد تجاری و بقیه کشاورزی، تولیدی و عمومی است.
ایرج شیارکار مدیر جهاد کشاورزی آستارا نیز در آئین افتتاح 2 شبکه فرعی آبیاری و زهکشی شالیزارها در بخش مرکزی این شهرستان گفت: این طرح ها و کانال ها از هدررفت آب جلوگیری می کند و امسال با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و 850 میلیون ریال، در شالیزارها دو و نیم کیلومتر کانال ساخته شده است.
وسعت اراضی کشاورزی آستارا هفت هزار و 500 هکتار است و سه هزار و 200 هکتار آن به کشت انواع برنج محلی و پرمحصول اختصاص می یابد.
فرشاد پورافقی رئیس اداره بهزیستی آستارا نیز در آئین افتتاح مرکز مشاوره دنیای درون در خیابان فرهنگیان این شهر گفت: در این مرکز در حوزه های اجتماعی، حین و پس از ازدواج توسط فاطمه اعتمادی مشاور و مدرس دانشگاه مشاوره ارائه می شود.
وی افزود: برای راه اندازی این مرکز یک میلیارد و 600 میلیون ریال توسط بخش خصوصی هزینه شده و چهار مرکز مشاوره زیر نظر بهزیستی آستارا فعال است.
دوم تا هشتم شهریور به نام هفته دولت نام گذاری شده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124/2008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.