فرماندار آستارا بر ضرورت بهره‌مندی دستگاه‌های اجرایی شهرستان از اعتبارات ملی برای اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در سومین جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان آستارا گفت: اعتبارات پیش‌بینی شده برای این شهرستان با توجه به محرومیت و جمعیتی نمی‌تواند پاسخگوی نیازها باشد و باید تلاش شود تا مدیران و دستگاه‌های اجرایی از طریق وزارتخانه‌ها و سازمانهای مرکزی پیگیراعتبارات ملی برای پیشبرد پروژه‌های شهرستان باشد.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار به آستارا برای سال ۹۷ پیش‌بینی شده است که از محل استانی، نفت و گاز و جزء ۱۸ است.

وی گفت: با توجه به مشکلات این شهرستان در حوزه تامین زیرساخت‌ها به ویژه در بخش آب و برق و همچنین فرسودگی سیستم‌های انتقال انرژی و شبکه‌های آبرسانی در کنار سایر بخش‌ها همچون مشکل فاضلاب و اجرای پروژه‌های راهسازی نیازمند بهره‌مندی از اعتبارات ملی است.

وی ادامه داد: آستارا شهرستانی با موقعیت خاص است که تنها در حوزه گردشگری سالانه پذیرای بیش از ۶ میلیون جمعیت شناور و گردشگر است اما زیرساختهای حوزه خدمات آب نمی‌تواند پاسخگوی نیاز شهروندان و جمعیت شناور آن باشد.

به گفته وی؛ با توجه به ارائه خدمات این شهرستان در سطح ملی و جایگاه استراتژیک آن به عنوان پیشانی خاک جمهوری اسلامی نیازمند توجه بیشتر در سطح ملی برای پیشبرد اهداف توسعه هستیم .

وی یادآور شد: در سال گذشته ۶۲۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش های مختلف استانی و ملی برای آستارا پیش‌بینی شده بود که ۳۰ درصد آن تخصیص پیدا کرد و بخش قابل توجهی از پروژه های آستارا نیازمنداعتبارات لازم برای تکمیل شدن هستند .

رنجکش گفت: اولویت امسال شهرستان آستارا با توجه به پیش بینی اعتبارات اختصاصی به پروژه ها دارای بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی ضمن تشکر از استاندار و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان خواستار توجه بیشتر به این شهرستان مرزی از محل اعتبارات خاص و ملی دستگاه‌های اجرایی استان شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.