بهرام پورضرب روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: در صورت مشاهده گوشت فاسد و غیربهداشتی به جمع آوری و امحاء آن اقدام می شود.
وی افزود: حیوانات حلال گوشت باید با رعایت نکات بهداشتی و شرعی، ذبح شوند و برای جلوگیری از انتقال برخی بیماری های مشترک انسان و دام، در ذبح دام از دستکش مناسب استفاده شود.
رئیس شبکه دامپزشکی آستارا بیان کرد: در روز عید قربان تیم ثابت شبکه دامپزشکی در اداره مستقر خواهد بود و مردم در صورت مشاهده بیماری انگلی در کبد، ریه و دستگاه گوارش دام قربانی، با تماس با شماره تلفن 01344837695 از راهنمایی تلفنی یا حضوری عوامل شبکه دامپزشکی بهره مند شوند.
پورضرب ادامه داد: بیماری های تب مالت و تب کنگو از خطرناکترین و شایع ترین عارضه های مشترک انسان و دام است و برای جلوگیری از آن باید از مصرف بلافاصله گوشت دام پرهیز و حداقل 24 ساعت در یخچال و دمای بین صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری شود.
وی همچنین از کشف و ضبط 100 کیلوگرم گوشت فاسد دام در هفته گذشته و معرفی 2 عرضه کننده آن به محاکم قضایی خبر داد.
پورضرب گفت: این میزان گوشت با 20 بار بازرسی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی و غذاخوری های بین راهی آستارا کشف شده بود.
بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و دامداران آن 18 هزار راس گاو و گوساله و 16 هزار راس گوسفند و بز را نگهداری می کنند.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.