به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی روز سه شنبه در اختتامیه پنجمین دوره طرح لشکر فرشتگان با محوریت زنان مجاهد مسلمان در رشت اظهار داشت: انقلاب اسلامی امید به زندگی برای آینده ای روشن و افق ها را ترسیم کرده و امید به زندگی روشن برای جامعه ایرانی روشن بوده و قدرت های جهانی از این می ترسند.
وی با تاکید بر این که ملت ایران ایستاده اند، افزود : اگر چه مشکلاتی داریم، اما جامعه ایرانی امیدوار بوده و امید به زندگی با عزت دارد.
وی خاطر نشان کرد: ما با قدرت در برابر قدرت ها ایستاده ایم، به تعبیر رهبری امروز جوانان و نوجوانان به مراتب در عرصه های انقلاب بیشتر و شکوهمند حضوری جدی دارند.
امام جمعه رشت با اشاره به نقش بی بدیل مردان و زنان در انقلاب اسلامی تصریح کرد: دانش آموزان و دانشجویان نیز در راهپیمایی ها نقش بی بدیلی داشتند و امروز نیز در بسیاری از عرصه های انقلاب کسانی حضور دارند که به قول امام در گهواره ها بودند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که امروز جامعه ایرانی در مقام تمدن سازی است، اضافه کرد: چادر، حجاب، عفت در پوشش، گفتار و رفتارهای اجتماعی از تمدن اسلامی است که دشمن از این تمدن می ترسد، زیرا با نهادینه شدن چنین تمدنی در دنیا، دیگر نمی تواند بر دنیا سلطه داشته باشد.
وی بیان داشت: حجاب ایرانی در دل دشمن ایجاد رعب کرده به همین دلیل در داخل کشور با ترفندهای مختلف در تلاشند که حجاب را بگیرند اما زنان و مردان ایران اسلامی همواره نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب کرده اند.
مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان نیز در اختتامیه پنجمین دوره طرح لشکر فرشتگان در سخنانی گفت: زنان مجاهد و مبارز سرآمد زنان جامعه اسلامی هستند.
یاسر تقوی در تشریح طرح سرگذشت پژوهشی بیان داشت: در اجرای این طرح دانش آموزان دختر عضو اتحادیه انجمن های اسلامی در قالب گروه های سرگذشت پژوهی با مادران و همسران شهدا، زنان مجاهد و مبارز مصاحبه کرده و مطالب را جمع آوری می کنند.
وی با باین این که در سال جاری در اجرای طرح لشگر فرشتگان سرگذشت پژوهی 60 شهید انجام گرفت، اظهار داشت: تقویت هویت انقلابی، پیوند قلبی و احساس مسئولیت نسبت به ارزش های اسلامی و انقلابی در تمامی اعضای انجمن های اسلامی در پرتو دیدار و ارتباط با زنان مجاهد مسلمان از جمله اهداف اجرای این طرح است.
در این مراسم مادران شهید مدافع وطن محمدحسین حدادیان و مرتضی حسین پور از مدافعان حرم درباره فرزندان شهید خود سخن گفتند.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.